مهلت ارسال اثر به دومین کنگره ملی عقیق و ارغوان تا پایان آذرماه تمدید شد

دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان» از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی استان ایلام برگزار می شود که مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شده است.

نماینده جشنواره امام رضا(ع) در استان ایلام و کارشناس فرهنگی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: جلسه اتاق فکر کنگره «عقیق و ارغوان» به صورت مجازی شب گذشته با حضور اعضای این اتاق فکر برگزار شد.

 

« منصور محبی» با بیان اینکه در این جلسه در خصوص تمدید مدت زمان ارسال اثر و چگونگی تداوم فعالیت های دبیرخانه در صورت تمدید مهلت ارسال اثرT با حضور اعضا در فضای مجازی بحث و تبادل نظر شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های ویژه مبارزه با کرونا، جلسه اعضای اتاق فکر این کنگره به صورت مجازی برگزار شد.

 

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و به تبع آن عدم امکان مشارکت تعدادی از شاعران استان و خارج از استان در این کنگره، به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای مشارکت بیشتر شاعران، مهلت ارسال اثر تا پایان آذر ماه سال جاری تمدید  شود.

 

نماینده جشنواره امام رضا(ع) در استان ایلام یادآور شد: همچنین در این نشست مقرر گردید که با عنایت به ضرورت مشارکت بیشتر شاعران استان در کنگره،  اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها و فضای مجازی انجام شود و  اعضای اتاق فکر کنکره با تمرکز بر شهرستان ها، زمینه مشارکت شاعران شهرستانی را جهت ارسال اثر به کنگره را فراهم کنند.

 

محبی بیان کرد: همچنین مقرر شد  که  با توجه به شرایط شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده، با  مراجعه به آرشیو سال قبل، کلیپ هایی از شعرخوانی شاعران در مراسم اختتامیه کنگره سال گذشته تهیه و در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بارگذاری شود.

 

وی با بیان اینکه جلسه بعدی اتاق فکر به چگونگی ارزیابی و داوری آثار و نحوه برگزاری مراسم اختتامییه اختصاص خواهد داشت،  تصریح کرد: دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان» با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

 

نماینده جشنواره امام رضا(ع) در استان ایلام گفت: این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی برگزار می شود.

 

محبی محورهای این کنگره را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبانماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 997195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha