دومین دوره مسابقه تخصصی علوم اسلامی و زبان عربی در تاتارستان

دومین دوره مسابقه تخصصی علوم اسلامی و زبان عربی در مرکز آموزش قرآن کریم در شهر قازان تاتارستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، اداره دینی اسلامی در تاتارستان یکی از جمهوری های روسیه با همکاری دانشگاه قازان دومین دوره مسابقه تخصصی علوم اسلامی و زبان عربی را بین موسسه های آموزشی این کشور برگزار می کند.

 

در این مسابقه 40 دانشجو شرکت می کند که آزمون مقدماتی  این مسابقه شامل رشته فقه، اصول دین، عقیده و زبان عربی است. این مسابقه در مرکز آموزش قرآن کریم در شهر قازان پایتخت تاتارستان برگزار می شود.

 

مسئولان اداره دینی اسلامی اعلام کردند: هدف اصلی این مسابقه حمایت از دانشجویان موسسه های آموزشی در تاتارستان که دروس اسلامی و زبان عربی فرامی گیرند، و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان و دانش آموزان و افزودن علاقه آنها به مطالعه دروس شریعت اسلامی است.

 

تاکنون 41 دانش آموز نام خود را برای شرکت در این مسابقه از همه مدارس دینی در شهرهای تاتارستان ثبت کردند.

 

براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی اداره دینی اسلامی در تاتارستان، قرار است برندگان این مسابقه هدایای ارزنده ای دریافت کنند. این اداره همچنین برگزیدگان این مسابقه را برای مسابقه بزرگ‌تر در سراسر روسیه انتخاب خواهد کرد.

 

بزرگ‌ترین مسابقه در روسیه در ماه دسامبر با مشارکت دانش آموزان موسسه های آموزش دینی در تاتارستان، داغستان، کاربادینو-بالکاریا و سایر مناطق برگزار خواهد شد.

کد خبر 997200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha