ثبت رکورد در زمینه حفظ قرآن برای بانوان عراقی

دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: زنان نیمی از جامعه عراق را تشکیل می دهند و رکوردهای بسیاری را در زمینه حفظ، تلاوت و تدبر قرآن کریم ثبت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran،  دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) از زمان تاسیس اش برای تربیت نسل قرآنی به ویژه در میان زنان که نیمی از جامعه عراق را تشکیل می دهند و وظیفه تربیت نسل امروز و آینده را برعهده دارند، تلاش می کند.

 

«امل المطوری» مسئول مرکز قرآنی بانوان وابسته به دارالقرآن گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت بهداشتی کنونی ، این دارالقرآن کریم بستر اینترنتی را برای گسترش فرهنگ قرآنی راه اندازی کرده است. به طوری که علاقه مندان به کتاب های الهی و حفظ و تلاوت و احکام آن در سنین مختلف جذب این مرکز شده اند.

 

از سوی دیگر، «مدیحه ثامر» معلم این دارالقرآن گفت: ثمره دوره های مجازی قرآن به لطف خداوند متعال بسیار است، به طوری که «هدیر رعد حسن» زن جوان نابینای عراقی از استان میسان که 25 ساله است، توانسته در طول هفت ماه باوجود شرایط سخت قرآن کریم را حفظ کند.

 

ثامر افزود: باوجود اینکه رعد حسن نابیناست، اما قدرت بینش او این بود که می تواند قرآن را حفظ و تلاوت کند.  وی علاوه براین در تحصیلات دانشگاهی به عنوان یک دانشجوی نمونه شناخته شده است.

 

وی ادامه داد: دومین حافظ یک دختر 14 ساله از استان ذی قار است که در طول 72 روز قرآن کریم را به طور کامل با شماره صفحه و سوره و آیه حفظ کرده است. وی دانش آموز ممتاز است. سومین حافظ دختر جوان  19 ساله از استان میسان است که دانشجوی پزشکی است و توانسته قرآن کریم را باوجود مشکلات خانواده اش حفظ کند.

کد خبر 997233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha