آمادگی ستاد کانونهای مساجد خراسان جنوبی برای تاسیس کانون جدید

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی برای تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در نقاط روستایی و شهری استان اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با عضویت بیش از ۵۰ هزار نفر در سطح خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد  ۶۰ درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعال است.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز تشکیل شده که نماینده ولی‌فقیه (رئیس)، استاندار (نایب‌رئیس)، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، شهردار مرکز استان، فرمانده سپاه استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا)، مدیریت حوزه‌های علمیه استان در این شورا حضور دارند و برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد را رصد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برای سال جاری سهمیه ایجاد ۱۲۲ کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان را اخذ کرده‌ایم، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت که از قابلیت تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری برخوردار هستند باید این کانون را تأسیس کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار برای تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد استان اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: از فعالان و هیئت امنای مساجد استان درخواست می شود اگر ظرفیتی در منطقه آنان وجود دارد به ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی مراجعه و درخواست تأسیس کانون فرهنگی و هنری بدهند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر پرونده درخواست صدور ۱۲ کانون به مرکز ارسال شده است و امیدواریم تا پایان سال افتتاح شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه کانون ‌ها با فعالیت‌های گسترده در رشته‌های فرهنگی، هنری، مذهبی موجب جذب جوانان به مساجد می‌شوند، بیان کرد: در بدو تاسیس تلاش می شود با تخصیص اعتبار و تجهیزات به راه اندازی کانون کمک و بعد از آن نیز در طول سال، با ارائه خوراک فرهنگی، تلاش می شود پویایی فرهنگی و هنری مساجد به وسیله کانون‌ها تقویت شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه تاکنون ۲۲۶ مجوز الکترونیک برای کانون های مساجد استان صادر شده است، تصریح کرد: برخورداری کانون از۲ هزار امتیاز، تطبیق سن مدیر کانون که باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، ثبت حداقل ۲۰ عضو برای کانون های شهری و ۱۰ عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، داشتن امام جماعت و تکمیل اطلاعات ارکان کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه در اولین رویداد فهما در کشور کانون تربیت شهرستان طبس در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ نماز موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه و سه کانون صاحب الزمان (عج) سرچاه تازیان، مائده و خدام الحسین شهرستان سرایان موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شدند، افزود: سال گذشته رویداد ملی فهما در قالب هشت عرصه برگزار شد که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد.

 

وی در پایان گفت: سال ۱۴۰۱ رویداد بعدی فهما است که امیدوارم در آن سال استان خراسان جنوبی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شود.

 

 

کد خبر 997323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha