مراوه تپه در ۲ ماه ۲۶ بار لرزید/ زلزله ۴.۸ ریشتری مرز ترکمنستان خسارتی در بر نداشت

ضمیر گفت: دو زلزله و ۲۴ پس لرزه از پنج مهر تاکنون در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاده است.

«امانگلدی ضمیر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ساعت 23 و 41 دقیقه شب گذشته زلزله ای به بزرگی 4.8 ریشتر در مرز ترکمنستان و شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاد و تاکنون گزارشی از خسارت های احتمالی در خصوص این زلزله نداشتیم.

 

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و فعلا گزارشی را ارائه نکردند و تنها در شب گذشته یک مصدوم در حین خروج از منزل داشتیم که از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده است.

 

ضمیر در خصوص اعزام تیم های کارشناسی برای بررسی زلزله و پسلرزه های مکرر شهرستان مراوه تپه، یادآور شد: در این خصوص مکاتبه های انجام شده است ولی شاید به دلیل کرونا و بحث ورود و خروج این مهم اتفاق نیفتاده است و از سویی دیگر نقطه کانونی آن در مرز ترکمنستان است که حضور تیم های ارزیاب در این منطقه نیاز به هماهنگی های بین دو کشور دارد.

 

وی افزود: در زلزله پنج مهر ماه نیز کانون در مرز ترکمنستان اتفاق افتاد و براثر آن 310 واحد شهری و روستایی که از این میزان 205 واحد آن روستایی بود خسارت دید و خسارت بیشتر به منازل خشتی و گلی و خانه های کم دوام بود و به هر واحدی که ترک برداشته بود جزو واحدهای خسارت دیده منظور کردیم و نسبت به مرمت و بازسازی این واحدها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

فرماندار مراوه تپه ابراز داشت: غالبا برای این واحدها پی کنی شده و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و کارساخت و ساز آنها در دست اقدام است و برخی از واحدها نیز در طول 34 روز به بهره برداری رسید.

 

ضمیر بیان کرد: از پنج مهر ماه تاکنون دو زلزله و 24 پس لرزه شهرستان مراوه تپه را لرزانده است.

 

کد خبر 997347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha