طلاب با نیت نجات ایتام آل محمد درس بخوانند

آیت‌الله جاودان گفت: اگر طلاب با این نیت درس بخوانند که ایتام آل محمد را نجات دهند این درس خواندن آنها نوعی عمل عاقلانه و تقوا است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۵ آذر در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: ما یک آینده بسیار طول و درازی در پیش داریم که کاملا با امروز فرق دارد.

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: حقیقت بهشت قابل بیان نیست، عالم آخرت عالمی بسیار هوشمند و زنده است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ما باید در این عالم زندگی و حیات برای آخرت کسب کنیم، اظهار کرد: هوشمندی نتیجه حیات است اگر آن هوشمندی را در دنیا به دست آوردید در آخرت هم آن را خواهید داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رعایت تقوا همان کسب هوشمندی برای آخرت است، ابراز کرد: شما برای هر کاری که می‌کنید با هوشمندی نیت کنید یعنی ملاحظه کنید این لقمه یا کلمه برای شما سودمند واقعی است یانه؛ اسم این تقوا است.

وی با بیان اینکه بهترین زاد و توشه برای انسان تقوا است، تصریح کرد: بهترین زاد و توشه که برای سفر آخرت می‌توانید همراه ببرید تقوا است.

آیت‌الله جاودان افزود: انسان باتقوا مراقب رفتار، اعمال، گفتار ،نگاه و خیال خود است، تمام حرکات باطنی خود را تحت کنترل دارد که انتخاب بهتر داشته باشد. حتی خیال او بر اساس یاد خدا است.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا این است که اعمال خود را با حساب و کتاب انجام دهید، عنوان کرد: اگر باطن شما این هوشمندی، محاسبه‌گری و مصلحت‌اندیشی آخرتی را داشته باشد به بهترین زاد و توشه رسیده است.

وی با بیان اینکه آخرت سراسر هوشمندی و یک پارچه زندگی و پر از حیات است، گفت: عقل خالص را با رفتار و اعمال صالح می‌توان به دست آورد هر کار عاقلانه‌ای انجام دهید بر عقل شما افزوده می‌شود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه بهشت را با عقل می‌خرند برای آخرت هرچه بیشتر عقل ببرید بهشت بهتری خواهید داشت، خاطرنشان کرد: شما طلاب اگر با این نیت درس بخوانید که ایتام آل محمد را نجات دهید این درس خواندن شما نوعی عمل عاقلانه و تقوا است.

 

کد خبر 997386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha