روند کرونا در کارون همچنان صعودی است

خلیف‌پور با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا در این شهرستان کماکان صعودی است گفت: استفاده از ماسک بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کرونا و همچنین بیماری‌های تنفسی ناشی از باران پائیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «یوسف خلیف‌پور» صبح امروز (پنج شنبه ۶ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در شهرستان کارون و همزمانی آن با بارندگی‌های پاییزی و احتمال شیوع تنگی نفس در شهروندان این شهر اظهار کرد: با شروع پاییز و شرایط قرمز کرونایی نگرانی‌های خانواده‌ها بیشتر می‌شود چرا که باران پاییزی چندی است به دلیل مشکلات زیست محیطی نفس‌های مردم را تنگ تر کرده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با ابراز خرسندی از هرس درختان کنوکارپوس و نقش گرده‌افشانی این درختان در ایجاد تنگی نفس همزمان با بارندگی‌های پاییزی افزود: خوشبختانه قبل از شروع باران پاییزی درختان کنوکارپوس هرس شدند و از این بابت تا حد زیادی خیال ما بابت تنگی نفس احتمالی برطرف شد.

 

وی استفاده از ماسک را بهترین روش پیشگیری از ابتلا به کرونا و همچنین بیماری‌های تنفسی ناشی از باران پائیری دانست و تصریح کرد: ماسک مانع ورود گرده‌های درختان به سیستم تنفسی شده و این امر موارد بیماری تنفسی را کاهش می‌دهد.

 

خلیف‌پور اضافه کرد: امسال تمهیدات بسیار خوبی برای پیشگیری از بیماران تنفسی مانند آنفولانزا انجام شده و حدود یک هزار و ۸۰۵ واکسن آنفولانزا برای گروه پرخطر تزریق شد.

 

وی گروه پرخطر را مادران باردار افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان، کارکنان اداره دامپزشکی بهزیستی جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارکنان بیمارستان سینا معرفی کرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون با اشاره به شروع بارش‌های پاییزی از مردم خواست که در خانه بمانند و از انجام پیاده‌روی در بارش‌های اولیه خودداری کنند و به افراد توصیه کرد به سطوح محیطی دست نزنند زیرا ذرات معلق در هوا در روزهای بارانی روی سطوح می‌نشینند و می‌تواند برای شخص مشکلاتی به وجود آورند.

 

وی به اجرای برنامه مکمل ویتامین در کودکان شهرستان کارون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نقش ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی به ویژه در کودکان در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای همه کودکان ۲ تا پنج سال در پاییز امسال صورت گرفت.

 

خلیف‌پور با بیان اینکه هفت هزار و ۴۶۲ کودک ۲ تا پنج سال از ۱۴ هزار و ۲۷۶ کودک تاکنون مکمل دریافت کردند گفت: بقیه کودکان طبق برنامه از قبل طراحی شده جهت دریافت مکمل به همراه والدین خود به نزدیکترین محل بهداشتی خود مراجعه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه غربالگری مرحله سوم کرونا در این شهرستان تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است یاد آور شد: روند بیماری کرونا ویروس در این شهرستان کماکان صعودی است.

 

کد خبر 997420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha