ثبت ۶ خانه تاریخی در بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران

امیری گفت: با ثبت ۶ خانه تاریخی در بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران، شمار آثار به ثبت رسیده در استان به سه هزار و ۳۶ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصیب امیری»، امروز (پنج شنبه 6 آذر) از ثبت 6 خانه تاریخی در بافت تاریخی شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: با افزوده شدن این خانه ها به فهرست آثار ملی ایران، شمار آثار ثبتی در فارس به سه هزار و 36 مورد رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: پرونده خانه های تاریخی «سروعلی فرخ روز و شرکا»، «محمدرضا بناکار»، «ربابه زمانپور و شریک»، «خدیجه ایمانی نژاد»، «بهمن نداف اردکانی»، «محمدرضا شهبازی کوهنجانی» و خانه «شمسی بیات پور» در شیراز پس از بررسی و تایید نهایی توسط اعضای شورای ثبت آثار غیرمنقول به فهرست آثار ملی کشور افزوده شد.

وی اضافه کرد: ثبت خانه های تاریخی موجب حفظ بهتر آنها خواهد شد و مرمت آنها نیز با تلاش مالکان و زیر نظر و مساعدت میراث فرهنگی به انجام می رسد.

امیری تاکید کرد: با افزایش شمار آثار ملی به ثبت رسیده در استان فارس به سه هزار و 36 مورد، افق بهتری برای حفظ از آثار تاریخی در مقابل ما قرار خواهد گرفت.

کد خبر 997456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha