هر خانه یک پایگاه سلامت/ طرح شهید سلیمانی در ۷۷۰ محله لرستان برگزار می شود

طرح شهید سلمیانی در راستای محله محور شدن مقابله با بیماری کرونا، در ۷۷۰ محله استان لرستان آغاز شده است.

 خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ با آغاز موج جدید بیماری کرونا و  افزایش روز افزون تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان، طرح شهید سلمیانی در راستای مبارزه با شیوع کرونا در استان لرستان و بسیاری از مناطق کشور اجرایی شده است.

 

برنامه محوری برای مبارزه  با بیماری کرونا، شناسایی نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا با هدف توزیع عادلانه کمک های مومنانه، غربالگری محله محور و کنترل جامع و کامل  از اهداف و رویکرد های طرح شهید سلیمانی  است.

 

طرح شهید سلیمانی اگر به طور کامل اجرایی شود، به طور قطع آمار افراد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش خواهد یافت.

 

طرح شهید سلیمانی با رویکرد کنترل بیماری کرونا در ۷۷۰ محله آغاز شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این خصوص، اظهار داشت: طرح محله محور کردن با ویروس کرونا با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت موسوم به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از امروز در ۷۷۰ محله لرستان شروع به کار کرده است

«مریم  کوشکی» افزود: در سطح هر پایگاه سلامت محله  سه تیم مراقبتی مستقر شده است.

 

وی بیان کرد: این تیم های مراقبتی شامل مراقبت سلامت،داوطلبی که به مراقبین سلامت برای رهگیری و مراقبت از بیماران  به صورت حضوری و غیر حضوری در محله خود و یک تیم نظارتی خواهد بود.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: این تیم نظارتی در هر محله بر اماکن، مواد غذایی غذای رستوران ها نظارت و همچنین کار نظارت بر محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد استانی و ملی مقابله با بیماری کرونا را به عهده خواهد داشت.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به مدت دو ماه برای مقابله با بیماری کرونا و صیانت از سلامت مردم ادامه دارد.

 

مشارکت سه هزار و 500 بسیجی در طرح شهید سلیمانی

 

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد هم در این خصوص اظهار داشت: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان هم به عنوان ضلع دوم این مثلث آموزشی درمانی  شهید سلیمانی حضور دارد.

 

سرهنگ « ماشاءالله بازگیر» افزود: تعداد سه هزار و 500 بسیجی استان لرستان در طرح شهید سلیمانی همکاری دارند.

 

وی افزود:  کمیته حمایتی و قرنطینه خانگی و کمیته عملیاتی به عهده  بسیج می باشد.

 

سرهنگ بازگیر بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی نیروهای بسیجی، هلال احمر و تیم های بهداشت و درمان برای کمک به از بین بردن این  ویروس مهلک به میدان آورده است.

 

وی ادامه داد:  ۳۲۱ نفر از خواهران بسیج به صورت شیفتی در این طرح در کمیته مراقبتی شرکت خواهند کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد افزود:  ۲۷۸ نفر از برادران از تیم های حمایتی برای ضدعفونی دادن بسته های حمایتی قرنطینه خانگی شرکت دارند.

 

مشارکت 68 خانه هلال در طرح شهید سلمیانی

 

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان، هم در خصوص طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: ۴۴۰ نفر از نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر و ۶۸ خانه هلال این جمعیت هم  با ایجاد  نقاهتگاه های اضطراری به کمک سلامت مردم آمدند.

 

«صارم رضایی» افزود: در قالب این طرح  با مراجعه به درب منزل کسانی را که مشکوک به کووید ۱۹ هستند به   نقاهتگاه هایی که از قبل پیش بینی شدهاست ارجاع میدهند.

 

تیم‌های نظارتی بر تحرکات محله ها نظارت می کنند

 

 

فرماندار شهرستان خرم آباد هم  با اشاره به با آغاز طرح شهید سلیمانی در خرم آباد، اظهار داشت: در این طرح کمیته محله ای با حضور مسئول مرکز خدمات جامع سلامت آن محله، یک نفر ناظر از ستاد مقابله با کرونا، یک نفر از بسیج و یک نفر از هلال احمر تشکیل شده است.

 

« جعفر طولابی» افزود: استاندار به عنوان فرمانده عملیات قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی به عنوان جانشین عملیات و فرمانده سپاه استان به عنوان فرمانده عملیاتی با مشارکت هلال احمر اجرا می شود.

 

وی افزود:  تیم‌های نظارتی تحرکات محله ها رو به خصوص برگزاری در موضوع برگزاری مراسم عروسی و ترحیم رصد می کنند.

 

طولابی بیان کرد: در اجرای این طرح که عملیات تست گیری از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در محلات انجام میشود

 

گفتنی است، طرح حاج قاسم سلیمانی به مدت دو ماه با رویکرد کنترل و مهار بیماری کرونا اجرایی می شود.

 

این طرح با محوریت مراکز سلامت و خانه بهداشت استان با رویکرد تست گیری انجام می شود.

کد خبر 997458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha