افتتاح سه طرح بزرگ اقتصادی در هفته جاری پاسخی به منزوی کردن ایران است

روحانی گفت: در هفته جاری سه طرح بزرگ به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در کشور افتتاح شد و این در شرایطی است که دشمنان می خواستند با تحریم های خود ایران را منزوی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حسن روحانی» امروز (پنجشنبه ۶ آذر) در آیین بهره برداری از پتروشیمی لردگان که صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: امید است این طرح ملی موجب افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری شود.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه درآمد سالانه طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان 240 میلیون دلار پیش بینی شده است، افزود: اگر این پتروشیمی با ظرفیت کامل کار کند طی چهار سال آینده همه مبلغ سرمایه گذاری خود را برمی گرداند.

 

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه بیش از 800 میلیون دلار برای راه اندازی این پتروشیمی هزینه شده است، اظهار کرد:  یکی از نکات مهم برای سرمایه گذاران و مردم این است که این پروژه بزرگ صنعتی بتواند در چهار سال آینده اعتبار سرمایه گذاری شده خود را برگرداند.

 

روحانی یکی دیگر از ویژگی های بارز این طرح کلان ملی را استفاده از نیروهای بومی استان چهارمحال و بختیاری در تکمیل و اداره آن خواند و تصریح کرد: 80 درصد کارکنان این پتروشیمی در مراحل ساخت و اداره آن بومی این استان هستند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: در هفته جاری سه طرح بزرگ به ارزش 300 هزار میلیارد ریال در کشور افتتاح شد و این در شرایطی است که دشمنان می خواستند با تحریم های خود ایران را منزوی کنند.

 

رئیس قوه مجریه اهمیت طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان را در صادرات فرآورده های این پروژه دانست و خاطرنشان کرد: محصولات این طرح علاوه بر تامین نیاز داخل به دیگر کشورها نیز صادر می شود که هم جهش تولید و هم جهش صادرات است.

 

کد خبر 997462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha