دیدار مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین با عضو مجلس خبرگان رهبری

مدیر عامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین با عضو مجلس خبرگان رهبری و تشخیص مصلحت نظام به جهت رفع موانع تولید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران،با هماهنگی دفترامام جمعه محترم شهرستان ورامین، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه با حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم  عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت رفع موانع تولید و حمایت از صنعتگران دیدار و گفتگو کرد.

غلامحسین هاشمیه مدیر عامل شهرک صنعتی سالاریه در این دیدار ضمن تشکر از نگاه ویژه دفتر امام جمعه محترم شهرستان ورامین به جهش تولید ، مشکلات صنعت و موانع پیش روی  تولید کنندگان ، موارد را بصورت خاص تشریح نمود:
 ۱_اهمیت و جایگاه صنایع کوچک و متوسط (sme)
۲_ بررسی مشکلات اخذ ۹ درصد ارزش افزوده از تولید کنندگان  
۳_مشکلات تأمین مواد اولیه  
۴_ مشکلات تأمین منابع مالی ( قبول نکردن مکان مطرح به عنوان وثیقه از سوی بانک ها )
۵_ نرخ بالای تسهیلات بانکی به صاحبین صنایع .
۶_مشکلات ایجاد شده در خصوص ماده ۱۱ قانون هوای پاک برای واحد هایی که قصد توسعه دارند .  
۷_ مشکل تأمین منابع انسانی .
۸_اصلاح قانون مقرارت بیمه های تأمین اجتماعی به گونه ای که واحد های صنعتی کوچک و متوسط از پرداخت حق بیمه معاف گردند .  
وی گفت: هم اکنون در کشورهایی که در حوزه صنعت پیشران و مطرح می باشند، رقمی را از کارفرمایان و کارآفرینان جهت بیمه پرسنل خود دریافت نمی کنند، چرا که هر کارگر یا نیروی کار در زمان دریافت حقوق و دستمزد ، مالیات آنرا نیز پرداخت می کند، لذا هزینه های درمان و آموزش و پرورش و ..... نیروهای کار از همین ناحیه باید تأمین گردد، در صورت اصلاح قانون ذکر شده با هزینه ی بسیار اندک ، ولی پر حاصل جهشی در ایجاد اشتغال و جذب نیرو در واحد های صنعتی اتفاق خواهد افتاد .
حجه الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در این جلسه ضمن انتقاد از برخی سیاستهای اشتباه که مانعی بزرگ برای تولید ایجاد کرده است . ابراز تاسف نمود و راه نجات کشور از بحران کنونی را تولید و تقویت صنعت دانست .
وی ضمن تشکر از پیگیریهای انجام شده بابت رفع موانع تولید در سال جهش تولید قول همکاری و پیگیری لازم در خصوص موارد مطرح شده از مراجع ذی صلاح را دادند .

کد خبر 997486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha