اهداف و ماموریت های لشکر وابستگان سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی تشریح شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یکی از آرزوهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که جامعه ایثارگری ثارالله یک بار دیگر دور هم جمع شوند زیرا یقین داشت این انسان ها زمانی دور هم جمع شوند، تولید قدرت نرم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی پنجشنبه (6 آذر) در آغاز به کار رسمی لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تیپ های لشکر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) گفت: پیشکسوتان، فرماندهان و ... برای اسلام، انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران همه وجود خود را در طبق اخلاص گذاشتند و آن را برای بقای دین اسلام، انقلاب اسلامی، کرامت و شرف ملت ایران و تمامیت ارضی فدا کردند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که توفیق داد، خواسته فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی را با جامعه پیشکسوت رزمنده ای که هم به زیبایی با درون خود و هم بیرون با دشمن رزمیدند را دور هم جمع کنیم.

 

 

 

وی افزود: یکی از آرزوهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که جامعه ایثارگری ثارالله یک بار دیگر دور هم جمع شوند زیرا یقین داشت این انسان ها زمانی دور هم جمع شوند، تولید قدرت نرم می شود و جامعه احساس آرامش و دشمن احساس شکستگی و سست بودن می کند که خروجی آن برای مردم مایه دلگرمی و برای دشمن مایه ناامیدی است.

 

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه زیبایی کار شهید حاج قاسم این بود که بچه های دفاع مقدس را رها نکرد، تنها نگذاشت و تکیه گاه آن ها بود، ادامه داد: این لشکر هیچوقت کار سیاسی و سیاسی کاری نخواهد کرد و می خواهد برای انقلاب اسلامی و مردم تولید قدرت نرم کند.

 

 

 

وی با بیان اینکه برای این لشکر 8 ماموریت تعریف کردیم، اظهار کرد: لشکر ثارالله دفاع مقدس در قالب لشکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی با 5 تیپ در 5 نقطه استان با مسئولیت های تعریف شده از جمله کمک به برقراری امنیت شهری در بحران ها، اشراف اطلاعاتی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، انتقال این فرهنگ به نسل امروز و جامعه، کمک به عملی کردن مکتب شهید حاج قاسم، انسجام درونی جبهه انقلاب اسلامی، کمک سازمان یافته در حوادث غیرمترقبه و تعریف دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم مستقر می شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه یک سند برای نهادینه کردن یک کار بزرگ گرفتیم، ادامه داد: این 5 تیپ در 5 نقطه استان کرمان با هماهنگی که با پیشکسوتان انجام شده و جلساتی که گذاشته شد، انجام ماموریت می کنند‌.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: گردان های این تیپ ها شناور هستند؛ یک تیپ در شهر کرمان، بردسیر، زرند، راور، کوهبنان به نام تیپ شهید حاج یونس زنگی آبادی؛ تیپ دیگر در سیرجان، بافت، ارزوئیه و رابر به نام شهید حاج محمدعلی الله دادی؛  تیپ دیگر در رفسنجان، شهربابک و انار به نام شهید حاج احمد امینی؛ تیپ مالک اشتر در جنوب استان با محوریت جیرفت، فاریاب، منوجان، رودبار، کهنوج، عنبرآباد و قلعه گنج و تیپ شهید حاج حسین مرادی در شرق استان با محوریت بم، نرماشیر، ریگان و فهرج است.

 

 

 

سردار معروفی افزود: این تیپ ها سازمان گرفتند و احکام آن ها صادر شده و امروز به طور رسمی کار خود را با ماموریتی که مشخص شده شروع خواهد کرد.

 

 

وی گفت: یقین داریم این لشکر آینده درخشانی برای جبهه انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و مردم در استان دارد و یک کمک حال قوی برای مسئولین اجرایی در استان و برای برقراری امنیت پایدار قابل قبول است‌.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت این مجموعه 4 هزار نفر است که بدن همه آن ها پر از تیر، ترکش و سم شیمیایی است، ادامه داد: اینها انسان هایی هستند که اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار چالش شود و نیاز به دفاع داشته باشد، اولین کسانی هستند که سلاح به دست بگیرند و در مقابل دشمنان بایستند و این ها می توانند جامعه ما را برانگیخته کنند.

 

 

 

وی با بیان اینکه آن چیزی که منش و روش شهید سلیمانی است در این لشکر عملیاتی می کنیم، بیان کرد: اجازه نمی دهیم این لشکر بزرگ را سیاسی کاری کنند و نمی کنند اما برای انقلاب و ولایت این لشکر سد بلا بوده و جان خود را خواهند داد.

 

سردار معروفی بیان کرد: امیدواریم این لشکر برکت و نعمتی برای مردم استان کرمان و یک پایلوت و الگویی برای همه کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران بشود.

کد خبر 997528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha