بهره گیری از رخدادهای دفاع مقدس برای تقویت فرهنگ و هویت اسلامی موثر است

استاندار کرمان با بیان اینکه بهره گیری از رخدادهای دفاع مقدس برای تقویت فرهنگ و هویت اسلامی موثر است؛ گفت: ارزش های جنگ را باید ترجمه و این ارزش های واقعی انسانی را به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند پنجشنبه (6 آذر) در آغاز به کار رسمی لشکر وابستگان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تیپ های لشکر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی گفت: رخدادهای دفاع مقدس حتماً برای تقویت فرهنگ اسلامی، تقویت هویت اسلامی و هم در جنبه های مختلف به خصوص برای نسل های جوان که جنگ را در روایات و کتاب ها خواندند، مؤثر است.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه همه در حوزه ترویج مکتب شهید سلیمانی کارهای خوبی کردند و در این کار ارزشمند همه فرمانداران و مدیران با علاقه برای شروع مناسب و هدفمند این رخداد بزرگ در کنار شما خواهند بود، ادامه داد: استان کرمان امروز به واسطه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم مورد توجه خیلی از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است و طبیعتاً تمام افکار متمرکز استان کرمان است و منتظر هستند که در این استان اتفاقات جدیدی در راستای ترویج این مکتب نورانی اتفاق بیفتد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را مقام معظم رهبری نامگذاری و برخی از ویژگی های آن را به خوبی تبیین کردند که می تواند یک راهنمای خوبی برای فعالیت ما در ذیل این مکتب باشد و برای نسل های بعد از ما هم یک مکتب جذاب انسانی و برگرفته از شخصیت فراگیر شهید سردار سلیمانی است.

 

 

 

زینی وند به برخی ویژگی های مهم سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی خدا محوری و ولایت پذیری سردار سلیمانی است که تفسیر آن برای هر جوان ایرانی و مسلمان جذاب است؛ دومین ویژگی عرفان عمیق او نسبت به اعتقادات و اندیشه های اسلامی و شیعی است؛ وقتی ایشان درباره امام حسین(ع) صحبت می کنند، انگار که امام حسینِ(ع) دیگری است.

 

 

 

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی یک مکتب فراگیر است، ادامه داد: شجاعت سردار سلیمانی مثال زدنی و از جنس دیگری است و همچنین مردانگی و فتوت از ویژگی های سردار سلیمانی است زیرا ایشان با همه آدم ها و رفقای خود، با فتوت و مردانگی رفتار کرده است.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه یک ویژگی دیگر میهن دوستی و وطن پرستی سردار سلیمانی است که در همه سخنرانی وی درباره ایران مشهود است و البته ایشان ترویج دهنده دیدگاه شیعه بود، اظهار کرد: بنابراین ایران دوستی و وطن پرستی سردار سلیمانی برای تقویت یک کشور مقتدر همه جانبه گرا و برای ترویج تفکر اسلامی و مبارزه با استکبار در سطح دنیا بوده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ارزش های جنگ را باید ترجمه و ارزش های واقعی انسانی را به نسل جوان منتقل کنیم، در ادامه افزود: این لشکر و شکل گیری مجدد آن می تواند بخشی از این ها را با دیدگاه سردار سلیمانی برای نسل جوان تبیین کند.

کد خبر 997539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha