نظارت از مهم‌ترین مولفه های ارتقای سلامت است

اصغر مختاری گفت: نظارت از مهم‌ترین مولفه های ارتقای سلامت است و هیچ ‌کس نباید خود را از نظارت‌ها مصون بداند بلکه باید به گونه‌ای عمل کند تا هرگاه در معرض نظارت ها قرار گرفت، بتواند امتیازات و شاخص های لازم که مدنظر ناظرین است را کسب کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۶ آذر رئیس دادگستری جیرفت به اتفاق دادستان این شهرستان، از کلانتری ۱۲ و ۱۵ جیرفت بازدید کردند.
 

 


 





«اصغر مختاری» در حاشیه این بازدید، گفت: بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از مراجع تحت نظارت دادستانی از جمله مراجع انتظامی، مراکز زیر مجموعه اداره و غیره در راستای حفظ حقوق شهروندی، احیای حقوق عامه، نظارت بر ضابطین در دستور کار دادستانی جیرفت قرار دارد و هدف از این بازدیدها شناسایی نقاط ضعف و قوت در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان  است.
 

 





رئیس دادگستری جیرفت با بیان این که هدف از نظارت هدایت، راهنمایی و کمک است، افزود: کلیه دستگاه‌ها و نهادها باید اقدامات نظارتی پیشگیرانه را در سرلوحه وظایف سازمانی خود  قرار دهند و بدون شک هر چقدر این نظارت ها افزایش یابد، شاهد کاهش تخلفات و انحرافات احتمالی می شویم.








وی خاطرنشان کرد: نظارت از مهم‌ترین مولفه های ارتقای سلامت است و هیچ ‌کس نباید خود را از نظارت‌ها مصون بداند بلکه باید به گونه‌ای عمل کند تا هرگاه در معرض نظارت ها قرار گرفت، بتواند امتیازات و شاخص های لازم که مدنظر ناظرین است را کسب کند.  


 


 

 


 

مختاری تصریح کرد: مراجع انتظامی به خصوص کلانتری ها به دلیل نوع خدماتی که ارائه می دهند، با کثرت مراجعین روبه‌رو هستند و به همین دلیل با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا حفظ سلامت، کرامت انسانی و حقوق شهروندی باید مورد توجه پرسنل انتظامی قرار گیرد.

 




ایجاد و ارتقای امنیت و آسایش عمومی هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی 
 



«حسین سلامی» در این بازدید، گفت: هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ایجاد و ارتقای امنیت و آسایش عمومی است.


 




 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت در خاتمه تاکید کرد: باید تلاش شود تا با تسریع در انجام دستورات قضايی و تعيين تکليف پرونده های موجود در کلانتری ها، موجبات رضایتمندی مراجعین، کاهش حجم پرونده ها و پیشگیری از وقوع جرم فراهم شود و بدون شک عملکرد به موقع و قاطع پرسنل انتظامی در کاهش جرائم موثر است.







شایان ذکر است؛ رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در این بازدید ضمن تشکر از زحمات پرسنل کلانتری ۱۲ و ۱۵ جیرفت، با مشاهده پرونده های موجود، نکاتی را در خصوص نحوه بررسی پرونده ها، انجام تحقیقات، قوانين و مقررات مربوطه در راستای خدمت رسانی مطلوب و تسریع در امور، به پرسنل این کلانتری ارائه دادند.

کد خبر 997541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha