تربیت عالمان آگاه برای پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه از ماموریت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است

حجت‌الاسلام حسن منتظری گفت: تقویت و حمایت از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و تربیت عالمان آگاه و متعهد به منظور انجام وظایف و پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه از مأموریت اصلی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با هدف ایجاد هماهنگی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و تقریبی در سال ۵۹ با دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) تأسیس شد.

 

وی با اشاره به ماموریت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: تقویت و حمایت از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و تربیت عالمان آگاه و متعهد به منظور انجام وظایف و پاسخگویی به نیازهای دینی جامعه از مأموریت اصلی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور است.

 

وی تدوین برنامه‌های جامع به منظور ارتقای سطح علمی و معیشتی طلاب و روحانیون و گسترش و تعامل عالمانه طلاب، علما و مبلغان  را از دیگر اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دانست و اعلام کرد: ایجاد محیطی امن برای برای طلاب و روحانیون و تحکیم اجتماعی روحانیون و ارزش‌های اسلامی کشور از دیگر رسالت‌های این مرکز است.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد:همچنین مرکز بزرگ اسلامی عرب کشور به ایجاد بستر مناسب در راستای تقریب مذاهب با بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و روحانیون، جذب حداکثری جامعه هدف و حفظ مخاطبان در غرب کشور می‌پردازد.

 

حجت‌الاسلام منتظری، با بیان اینکه شورای افتاء در تمام شهرستان‌های کردستان فعال است، افزود: شورای عالی افتای استان با حضور ۱۲ نفر از شاخص ترین علمای استان تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: مرکز بزرگ اسلامی از بدو تاسیس تاکنون در راستای خدمت به جامعه روحانیون براساس وظایف و اهداف تعیین‌‌‌شده فعالیت و خدمات قابل توجهی را به جامعه هدف ارائه کرده است.

 

وی جامعه هدف مرکز بزرگ اسلامی را روحانیون، ماموستاها، طلاب، مدرسان علوم دینی، ائمه جمعه و جماعات دانست و بیان کرد: این افراد در مسیر ترویج ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: شورای روحانیت در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان تشکیل و در زمینه پاسخگویی به سؤالات ارسال شده از سوی دستگاه قضا و سوالات عموم مردم طبق فتوای مذهب امام شافعی فعالیت و خدمات قابل توجهی به جامعه ارائه می‌کنند.

 

کد خبر 997554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha