شهدا تربیت یافته مساجد هستند

گروئی گفت: شهدا در مسجد پرورش یافتند و اعتقادات و شرعیات و جمعه و جماعت را از مسجد فرا گرفتند و به سمت خدا عروج کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی  پنجشنبه(6 آذر) در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با تصریح به این مطلب که انسان هر چه از شهیدان بیشتر بداند و بفهمد مسئولیت او بیشتر می شود؛ اظهار کرد: یاد شهدا و نام آنان انگیزه ای دوباره به ما می دهد و پویایی غیرت دینی و انقلابی ایجاد می کند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با استفاده از آیه 40 سوره مبارکه حج «... و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود...» گفت: شهدا جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند تا دین و مسجد برقرار باشد.

 

 

وی با متذکر شدن این نکته که جان دادن در راه دین کار هر کسی نیست کما اینکه افرادی در کربلا و یا دفاع مقدس بودند اما توفیق حضور در معرکه را نیافتند؛ بیان کرد: این تنها کار کسانی است که روح آنان جلا داده شده است.

 

 

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: شهیدان برای اینکه دیانت و مساجد پابرجا باشد و خدشه ای بر آن وارد نشود جانفشانی کردند زیرا به فهم عمیقی از دین رسیده بودند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری های دوجانبه با بنیاد شهید؛ برگزاری 14 هفته سه شنبه های تکریم با حضور خانواده شهدا را تجربه خوبی دانست که منجر به درخشش استان کرمان شد.

 

 

این مدیر با گرامیداشت هفته بسیج و تصریح به اینکه آحاد ملت ایران بسیجی هستند زیرا دل در گرو انقلاب دارند؛ تفاهم نامه ای در مرکز میان ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور و بنیاد شهید با موضوع اجرای سرود سراسری یاد شهیدان منعقد شد که محوریت همایش ملی سرود یاد شهیدان ایثار و شهادت، مقاومت و عزت ایرانی، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده، قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.

 

 

احمد گروئی هم در این دیدار گفت: شهدا در مسجد پرورش یافتند و اعتقادات و شرعیات و جمعه و جماعت را از مسجد فرا گرفتند و به سمت خدا عروج کردند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان؛ رویای صادقه ای را شاهد این مدعا دانست و افزود: قبل از انقلاب فردی در یکی از روستاهای رفسنجان در خواب می بیند کبوتری از مسجد برخاست و با طی مسافتی در گوشه ای از بیابان فرو نشست؛ آن فرد می گفت بعدها اولین شهید را در همان نقطه از بیابان به خاک سپردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهیدان ایمان عملی را به منصه ظهور رساندند؛ ادامه داد: حاج قاسم مانند کبوتر در قفس بود که ماندن در آن برایش سخت بود و برای همین به دیدار هر خانواده شهیدی که می رفت تقاضا می کرد برای شهادتش دعا کنند و در آخرین دیدار به مادر شهید علی آقا شفیعی گفته بود دعا کن دیگر برنگردم و شهید شوم.

 

 

 

کد خبر 997572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha