کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز به چرخه تولید بازمی‌گردد

شریعتی در حاشیه بازدید از کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز گفت: این کارخانه سال ۸۶ تعطیل شده بود که با پیگیری ‌های مستمر و انجام مزایده اکنون مراحل بازسازی را طی می‌کند و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به چرخه تولید بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (پنج‌شنبه 6 آذر) در حاشیه بازدید از کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این کارخانه اظهار کرد: این کارخانه 2500 تنی چغندری بوده که از سال 86 تعطیل شده بود و با توجه به اینکه تملک آن را بانک‌های ملی و ملت انجام داده‌ بودند با پیگیری‌های مستمر این دو بانک را به هم نزدیک کردیم و توانستیم مراحل اداری آن را برای مزایده فراهم کنیم.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه مزایده انجام شد و یکی از کسانی که سابقه خوبی در بحث قند و شکر کشور دارد این کارخانه را خریداری کرد و اکنون مراحل بازسازی کارخانه در حال انجام است.

 

وی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که امروز از کارخانه داشتیم مدیران کارخانه اعلام کردند یک سری مشکلات در خصوص برق، گاز و تسهیلات و ... دارند که بنا شد هر چه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

 

شریعتی با بیان اینکه امیدواریم تا اردیبهشت سال 1400 این کارخانه بتواند با خریداری چغندر شروع به کار کند افزود: با راه‌اندازی این کارخانه حداقل 150 تا 200 نفر مشغول به کار می‌شوند.

 

وی ابراز کرد: علاوه بر آن از آنجا که شکر یک کالای اساسی است با راه‌ندازی این کارخانه هم به اقتصاد کشور کمک می‌شود و هم می‌توانیم در زمینه امنیت و استقلال غذایی کشور گام‌های اساسی برداریم.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: امیدواریم در سال جهش تولید هر چه زودتر بتوانیم این سرمایه ملی را بعد از 16 سال مجددا به حرکت و تولید و اشتغال برگردانیم.

 

کد خبر 997579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha