بیت رهبری به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیت رهبری یا موزه قرآن و عترت ایرانشهر به منظور بهسازی و مرمت به بخش خصوصی واگذار می شود.

«علیرضا جلالزایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: ساختمان بیت رهبری در زمینی به گستره 431 متر مربع با مصالح بومی، خشت، گل و معماری سنتی در خیابان ولایت ایرانشهر ساخته شده است.

 

مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان یادآور شد: این ساختمان دارای چهار اتاق است که هر اتاق به وسیله یک درب چوبی به حیاط راه دارد و حیاط دارای چهار باغچه و یک مطبخ در ضلع جنوبی است.

 

جلالزایی ادامه داد: این بنا برای پاره ای از تعمیرات به بخش خصوصی واگذار می شود و پس از بازسازی برای مدتی در تملک بخش خصوصی قرار می گیرد.

 

وی افزود: این اقدام از طریق مزایده انجام  می شود و علاقمندان می توانند اسناد مزایده را در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقضات دریافت کنند.

 

جلال زایی یادآور شد: فاز اول مرمت موزه قرآن و عترت( بیت مقام معظم رهبری) با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال در سال 95 انجام شد و در این فاز، سقف موزه مرمت و بخشی از دیوارهای داخلی بنا مورد بازرسی قرار گرفت.

کد خبر 997622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha