پروژه در حال احداث بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» یک ابرپروژه شهری است

اسکندرپور گفت: پروژه در حال احداث بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» یک ابرپروژه شهری است و توسعه شهری و انجام کار عمرانی عظیم در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، در بازدید از جبهه های مختلف کاری بزرگراه «شهید سلیمانی» گفت: این بزرگراه به طول ۶ کیلومتر شامل یک تونل دوقلو به طول مجموعا ۲۲۰ متر و پنج پل می شود که در امتداد تونل های دوقلوی «کوهسار مهدی (عج)» به سمت بزرگراه «آیت الله محلاتی» در حال احداث است.

شهردار شیراز افزود: پروژه در حال احداث بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» یک ابرپروژه شهری است و در این پروژه بیش از ۳۵۰ نیرو در ۱۱ جبهه کاری با استفاده از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین مشغول فعالیت هستند تا پیام آور توسعه شهری و انجام کار عمرانی عظیم در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا باشند.

وی اضافه کرد: احداث این پروژه منجر به تکمیل بخشی از رینگ شمالی شیراز می شود و گستردگی پروژه و حضور گسترده نیروها و تجهیزات در نقاط مختلف آن در پروژه های شهری کم نظیر و نشان دهند ابعاد وسیع عملیات احداث بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» است.

شهردار شیراز اعلام کرد: کل مسیر بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی»، ۹ کیلومتر است که فاز یک آن به اتمام رسیده و هم اکنون در حال احداث ۶ کیلومتر باقی مانده هستیم و روند احداث این پروژه از سرعت مناسبی برخوردار است و همچنین رفع مشکلات مربوط به تملک املام مورد مسیر منجر به تحول در اجرای آن می شود.

اسکندرپور ادامه داد: هم اکنون از «منصور آباد» تا «دینکان» و «انجیره» آماده آسفالت شده است و 2 پل در مسیر «دینکان» و همچنین پل «منصور آباد» را اجرا کردیم و تلاش داریم تا پایان آذر حدود سه و نیم کیلومتر از مسیر بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» را آسفالت کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در روند اجرای پروژه با لغزش کوه در بالادست «منصورآباد» روبرو شدیم که نگرانی های جدی را برای ما ایجاد کرد و باعث شد پروژه حدود سه ماه متوقف بماند که توقف پروژه، برنامه زمان بندی ما را تحت تاثیر قرار داد اما با همکاری شهرداری و قرار گاه «خاتم الانبیا (ص)» به نحوی برنامه ریزی و عمل شد که این تاخیر جبران شده است.

شهردار شیراز در خصوص اقدامات انجام شده در بالادست «منصورآباد» برای تثبیت زمین لغزش گفت: برای تثبیت لغزش کوه حدودا ۱۰ کیلومتر حفاری در پایین دست انجام داده ایم، حدود 6 هزار و 500 تن دوغ آب سیمان تزریق کردیم و ۸۰ هزار متر مکعب در بالا دست سبک سازی انجام شده تا اطمینان حاصل شود که این لغزش خطری برای همشهریان در «منصور آباد» و برای پروژه در آینده ایجاد  نمی کند.

وی در بازدید میدانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تثبیت زمین لغزش عنوان کرد: مجموع اقدامات صورت گرفته باعث شد که بتوانیم با اطمینان پروژه را از همین مسیر و با ایمنی بیشتر ادامه دهیم.

کد خبر 997628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha