راهکار حل مشکلات اقتصادی همت شجاعت و اهتمام جدی است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی را دارند بنابراین مشکل از نداشتن و یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۷ آذر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: یکی از رویدادهای اخیر برگزاری نشست  شورای عالی اقتصادی با مقام معظم رهبری بود و هدف از تشکیل این نشست بیان راهکارهای عملی است که در کوتاه مدت نتیجه دهد و تاثیر آن بر زندگی مردم مشخص شود.

 

 

 

 

 



امام جمعه کهنوج افزود: رهبری فرمودند؛ کارشناسان برای مشکلات اقتصادی کشور راهکارهای مشترکی را دارند بنابراین مشکل از نداشتن و یا ندانستن راهکار نیست بلکه نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی است.


 

 

 



وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد تحریم ها فرمودند؛ ما ۲ مسیر پیش رو داریم اول خنثی سازی و دوم رفع تحریم ها است البته ما مسیر تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه نرسید.


 

 





خطیب جمعه کهنوج با اشاره به سخنان رهبری در خصوص خنثی سازی تحریم ها، ابراز کرد: ایشان فرمودند؛ ممکن است در ابتدای کار سختی و مشکلاتی وجود داشته باشد اما خوش عاقبت است.

 

 

 

 



وی عنوان کرد: رهبری در این نشست پیشنهاداتی همچون سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی، جهش تولید و حمایت از قشرهای ضعیف ارائه کردند.

 

 

 

 



حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: اقتصاد خانواده به دلیل رکود و تورم چند سال اخیر به شدت تحت فشار بوده و اکنون نیز کرونا بر مشکلات افزوده و دشواری های فروانی برای مردم به وجود آورده است که باید در این زمینه اقدام جدی انجام داد.
 

 

 

 



امام جمعه کهنوج با اشاره به بیانیه گستاخانه کشورهای اروپایی، تصریح کرد: اروپایی ها از ایران خواسته اند به سرعت اقدامات خود را به عقب برگردانده و نسبت به برجام پایبندی کامل داشته باشد و این در حالی است که اروپایی ها به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.
 

 

 

 

 


وی اظهار کرد: متاسفانه در حالی که توافق راهبردی ایران و چین معطل مانده و روابط کشورهای همسایه از اولویت لازم برخوردار نیست برخی دوباره معطل حضور بایدن در کاخ سفید مانده اند.
 

 

 

 


 
حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: عده دیگری نیز به جای این که به ظرفیت های بیکران داخلی در عرصه اقتصاد توجه کنند، دل به گشایش های بر آمده از مذاکراه مجدد و بازگشت آمریکا به برجام ل بسته اند.
 

 

 

 

 


خطیب جمعه کهنوج با بیان این مطلب که شرایط امروز کشور با شرایطی که ما در هنگام انعقاد برجام داشتیم متفاوت است، تصریح کرد: در آن زمان رهبر معظم انقلاب برای مذاکره هسته ای اجازه داده بودند با این که می دانستند و بارها فرمودند؛ من به مذاکرات خوشبین نیستم، رهبری اگر در آن زمان اجازه نداده بودند و این فشار ها و تحریم ها وارد می شد همین جریان لیبرال غربگرا به مرم می گفتند؛ اجازه مذاکره داده نشد دیپلماسی قفل شد و این گرفتاری ها برای کشور به وجود آمد.

 

 

 

 




وی ادامه داد: رهبری اجازه دادند تا مردم این تجربه را داشته باشند که آمریکا بدعهد است و اروپا نیز به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.
 

 

 

 

 



حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: رهبری گرانی های بی منطق را در کنار تورم، کاهش ارزش پول ملی، قاچاق کالا و کاهش تولید از مشکلات مهم اقتصادی کشور برشمرده و از نمایندگان خواستند در این باره تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 

 

 

 

 



امام جمعه کهنوج ابراز کرد: مقام معظم رهبری در روز 13 آبان سال جاری فرمودند؛ بسباری از مشکلات کنونی ما ربطی به تحریم ندارد و مربوط به خود ما است، بسیاری از این گرانی ها اخیر واقعا توجیه ندارد و باید علاج شود و قابل علاج است بنابراین کلیه مسئولین و دست اندر کاران باید تلاش کرده تا مشکلات مردم حل شود.

 

 

 

 



وی ضمن تسلیت رحلت آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان، یادآور شد: ایشان از سال 1359 تا سال 1396 به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کرمان فعالیت داشته و از مبارزین قبل از انقلاب بوده و در قیام 15 خرداد به صورت مخفیانه با برگزاری جلسات سری به همراه آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نوارهای و اعلامیه ها را پخش می کرد.



حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه عنوان کرد: آیت الله جعفری در دوران بعد از پیروزی انقلاب حضور چشمگیری در دوران دفاع مقدس داشته و همکاری صمیمانه ای با سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی داشت و از جمله اقدامات ایشان تقویت مدارس علمیه کرمان معصومیه، صالحیه، ابراهیمیه و محمودیه بود و روحش شاد.

کد خبر 997645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha