تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی، رویکرد محوری برای تقویت بهداشت محیط است

دریکوند تقویت بهداشت محیط را بستر مقابله با بحران کرونا دانست و گفت: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی، رویکرد محوری برای تقویت بهداشت محیط است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « ستایش دریکوند» امروز(8 آذر) در جلسه هماهنگی کمیته های طرح بسیج و سپاه با کمیته های دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، اظهار داشت: برای حمایت و نظارت در سطح محیط  هفت شاخص بهداشتی مطرح شده است.

 

معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ۷ مورد مطرح شده دو راهبرد مهم هستند، افزود: راهبرد نخست تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون دوم تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت هاست.

 

وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی، رویکرد محوری برای تقویت بهداشت محیط است،  افزود: این امر از طریق نظارت مشخص محقق می شود.

 

دریکوند اذعان داشت: نظارت مردمی از طریق چک کردن بارکدهای نصب شده در مغازه ها که ۸۰ درصد اصناف این کد را دریافت کردند و ۲۰ درصد باقیمانده باید کد را دریافت کننداز دیگر شاخص های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در کنار دریافت کد پروتکل های مربوط به صنف و خدمت مربوطه رعایت شود مردم با ورود به مغازه می‌توانند از طریق اپلیکیشن گوشی از  کد عکس بگیرن از طریق خواندن بارکد سوالاتی بالا می آید در خصوص رعایت پروتکل بهداشتی توسط صنف مربوطه از طریق نظارت مردمی می توان متوجه شد که صنوف چقدر پروتکل ها را رعایت کرده اند.

 

دریکوند با بیان اینکه در این راستا باید بارکد کالا مشهود باشد و در معرض دید مردم قرارگیرد،  بیان کرد: این نظارت با همکاری بسیج و سایر دستگاه های مسئول مثلاً بهداشت محیط بسیج هلال احمر تعزیرات حکومتی و اصناف برای نظارت در مکانهای عمومی کارگاهی خدماتی صنایع و نظارت بر محدودیت هایی اعمال می شود.

 

معاون بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: نیاز هست که مداخله داشته باشیم که آیا صنوف مختلف اجازه فعالیت دارند یا نه ممنوعیت ها و محدودیت های اعمال شده را از طریق نظارت اعمال کنیم.

 

وی با بیان اینکه بعضی از اصناف بدون داشتن مجوز در حال فعالیت هستند، ادامه داد: ما باید با مداخله مستقیم ممنوعیت و محدودیت اعمال شده را اجرا کنیم.

 

دریکوند بیان کرد:  دیگر امر مهمی که نیاز به همکاری بسیج، گروه های جهادی، هلال احمرو... دارد این است که مردم را برای احترام به قانون طبق دستورالعمل های لازم برای اجرای پروتکل های بهداشتی آگاه کنیم .

کد خبر 997959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha