برگزاری همایش «حضرت محمد(ع) و یهودیان مدینه» در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس(ع) همایش «حضرت محمد(ص) و یهودیان مدینه.. شرایط ارتباط و تحولات آن براساس قرآن» را با حضور جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دارالرسول الاعظم(ص) متعلق به مرکز بین المللی پژوهش ها و تحقیقات العمید در بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) همایشی را با عنوان «حضرت محمد(ص) و یهودیان مدینه.. شرایط ارتباط و تحولات آن براساس قرآن» روز گذشته(جمعه هفتم آذر 1399) برگزار کرد.

 

این همایش مجازی از طریق برنامه (ZOOM) و با حضور دکتر «مشتاق بشیر الغزالی» به عنوان سخنران این همایش و جمعی از استادان دانشگاه و پژوهشگران متخصص در زمینه سیره اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

در این همایش مسایل و موضوع های مهمی درباره زندگی حضرت محمد(ص) و قرآن کریم  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بخش مهمی از سخنان سخنران این همایش درباره زندگی پیامبر اکرم(ص) و روایت های اسلامی که شرق شناسان به آن اتکا دارند، بود.

 

الغزالی گفت: شرق شناسان کتاب هایی درباره زندگی حضرت محمد(ص) نوشتند که در آنها انتقادهایی به حضرت محمد(ص) به خصوص در نحوه برخورد پیامبر(ص) با یهودیان مدینه داشتند.  ما می توانیم این تصورات اشتباه را در کتاب های شرق شناسان به طور آشکار ببینیم.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که شرق شناسان به طور کلی مبتنی بر عوامل غیر عینی هستند. اما این مسئله به شکاف های موجود در روایت هاب اسلامی برمی گردد. زیرا روایت های اسلامی حاوی شکاف های آشکاری است که واقعیت های روشنی را ارایه نمی دهد. بنابراین به این میراث اعتماد کردند و از این شکاف ها استفاده کردند و تصویر نادرستی را ارایه کردند.

 

الغزالی گفت: این وظیفه ماست که این مشکل را بررسی کنیم و شکاف های موجود در روایت های اسلامی را مشخص کنیم تا تصویر واقعی و روشنی از حضرت محمد(ص) ارایه دهیم.

کد خبر 997960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha