خودکشی ائتلاف تل آویو-واشنگتن با ترور دانشمند هسته ای ایران

رژیم صهیونیستی بهترین زمان برای ترور دانشمند هسته ای ایران را در روزهای شکست و ناکامی ترامپ دید تا ضربه نهایی را به ایران بزند اما این اقدام نه تنها از قدرت ایران نمی کاهد بلکه تنها منجر به خدشه دار شدن چهره ائتلاف تل آویو و واشنگتن بیش از پیش می شود

خبرگزاری شبستان: «ماجرا ترامپ نیست و حتی اسرائیل هم نیست ؛ ماجرا ایران است و این نگرانی که دولت جدید ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران که موجودیت کشورهای حاشیه خلیج فارس را تهدید می کند باز خواهد گشت.ما می دانیم که چگونه مسئله تهدید ایران را از هر راهی که می توانیم حل کنیم». این جملات گفته های اخیر تساهی هنگبی، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی پس از زمزمه های بازگشت آمریکا به برجام در پی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

 

روز جمعه و قبل از انتشار اخبار مربوط به ترور «محسن فخری زاده»،دانشمند هسته ای ایران نیز یکی از مقامات رسمی در کابینه امنیتی نتانیاهو گفت که اسرائیل با کشورهای خلیجی در مورد برخورد با ایران بحث و گفتگو کرده است.

 

در اوایل هفته جاری هم «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی سفر کرد و با «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور دیدار کرد و این اولین بازدید رسمی یک  مقام اسرائیلی از عربستان بود که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا هم به آن پیوست.

 

از سوی دیگر در ماه های پایانی ریاست جمهوری ترامپ،رژیم صهیونیستی وارد صلح و عادی سازی روابط با کشورهای خلیجی شد تا دشمنی خود با ایران را با آنها تقسیم کند.

 

همه این فرآیندها زمینه ترور دانشمند هسته ایران را در روزهای شکست رئیس جمهوری آمریکا فراهم کرد تا تل آویو  و واشنگتن آخرین تلاش  های خصمانه خود را برای ضربه زدن به ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ انجام دهند.

 

این در حالی است که بر اساس گزارش رویترز چنین اقدامی می تواند منجر به افزایش تنش ها و تحریک تقابل میان ایران و دشمنانش در هفته های پایانی ریاست جمهوری ترامپ شود.

 

ترور محسن فخری زاده همچنین تلاش های «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای احیای تنش زدایی با ایران که از دوران ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شده بود را پیچیده خواهد کرد.

 

«حسین دهقان»،مشاور نظامی «آیت الله خامنه ای»،رهبر جمهوری اسلامی  ایران پس از ترور فخری زاده تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در روزهای آخر زندگی سیاسی متحدش (ترامپ) تلاش می کند تا فشار بر ایران را افزایش دهد و جنگی تمام عیار را به راه بیندازد.

 

محسن فخری زاده شخصیت اصلی نام برده شده در سخنان ضد ایرانی نتانیاهو در سال 2018 میلادی بود.

 

نتانیاهو در این سخنان ایران را متهم به ادامه تلاش برای ساخت سلاح های هسته ای کرد و گفت : این نام را به خاطر بسپارید ؛ محسن فخری زاده.

 

در نهایت رژیم صهیونیستی بهترین زمان برای ترور دانشمند هسته ای ایران را در روزهای شکست و ناکامی ترامپ دید تا به این ترتیب نقشه دشمنی تل آویو و واشنگتن با ایران که نیمه کار مانده بود را به خیال خود کامل کند اما این اقدام نه تنها تاثیری بر روی کاهش قدرت ایران و پوشاندن شکست ترامپ نخواهد داشت بلکه تنها منجر به افزایش تنش ها می شود و وجهه بین المللی روسای رژیم صهیونیستی و آمریکا را بیش از پیش خدشه دار خواهد کرد.

کد خبر 998032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha