حضور حداقلی کارکنان ادارات نباید باعث ایجاد خلل در امور ضروری مردم شود

استاندار کرمان گفت: مدیران حق ندارند ساعت کاری را تغییر دهند مگر اینکه ستاد ملی و ستاد استانی اعلام کند اما برای تعداد کارمندان اختیار را به خود مدیران دادیم و ساعت شناور در ساعات ادارات نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر علی زینی وند شنبه (8 آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده گفت: ایران بزرگترین قربانی این تروریسم دولتی است و جوانان ما را به ادامه راه این شهید مصمم تر می کند و اگر چه از دست دادن این عزیزان ضایعه است اما از جنس این دانشمندان در بین جوانان زیاد داریم و روسیاه این صحنه، دشمنان هستند که ما را در راه مصمم می کند.

 

 

 

استاندار کرمان ضمن تشکر از دانشگاه های علوم پزشکی، کادر درمان و همه کسانی که در مقابله با بیماری کرونا در استان فعالیت می کنند، بیان کرد: آخرین دستورالعمل طرح محدودیت هوشمند و طرح شهید سلیمانی است که باید این طرح ها را با جدیت پیگیری کنیم و قاعدتاً اگر این محدودیت های دو هفته ای هم تعدیل شده و وضعیت بهتر شود، طرح شهید سلیمانی تا پایان بیماری کرونا باید برای مدیریت وضعیت ادامه داشته باشد که دوباره با پیک های عجیب مواجه نشویم.

 

 

 

وی در خصوص فعالیت ادارات و حضور کارمندان، اظهار کرد: در استان دستورالعملی که از ستاد ملی ابلاغ شده انجام می شود که براساس آن فعالیت ادارات و حضور کارمندان در شهرهای دارای وضعیت زرد و نارنجی پابرجا است و در شهرهای با وضعیت قرمز به تشخیص رئیس دستگاه وضعیت حضور کارکنان به یک سوم کاهش یابد و تأکید ما این است که در شهرهای قرمز همکاران اداری بدون آسیب دیدن و اخلال در امور ضروری مردم، تلاش کنند و حضور خود را به حداقل برسانند.

 

 

 

زینی وند ادامه داد: تصمیم گیری در اختیار مدیران دستگاه ها است که باید به این مسئله توجه کنند که اخلالی در امور مردم ایجاد نشود و حضور همکاران خود را در هفته جاری به حداقل برسانند مگر اینکه دستورالعمل مکتوب دیگری ابلاغ شود.

 

 

 

وی در خصوص ساعت شناور فعالیت کارکنان، خاطر نشان کرد: مدیران حق ندارند ساعت کاری را تغییر دهند مگر اینکه ستاد ملی و ستاد استانی اعلام کند اما برای تعداد کارمندان اختیار را به خود مدیران دادیم و ساعت شناور در ساعات ادارات نداریم.

 

 

استاندار کرمان افزود: فرمانداران توجه کنند که چهارچوب طرح اعمال محدودیت ها، شفاف است و در مواردی هم که چیزی گفته نشده، خود اختیار دارند تدبیر کرده و مثلا" از تجمع در آرامستان ها جلوگیری کنند.

 

 

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی های شهرها باید کاملاً کنترل شده و از ورود پلاک های غیربومی جلوگیری شود، ادامه داد: هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در بحث تأمین اقلام بهداشتی به نیروی انتظامی کمک کرده و فرمانداران در کمک به تجهیزات لازم در ورودی و خروجی شهرها برای کنترل و اجرای طرح با نیروی انتظامی نهایت همکاری را داشته باشند، حتی اگر شده از جیب خودشان هزینه کنند.

 

کد خبر 998093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha