استان کرمان در اقدامات پیشگیرانه کرونایی باید جدی تر عمل کند

دکتر نخعی گفت: در زمینه پیشگیری از موارد بروز از میانگین کشوری بالاتر هستیم و این می طلبد که در زمینه اقدامات پیشگیری همچنان جدی تر جلو برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، نوذر نخعی شنبه (8 آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گزارشی از وضعیت کرونا گفت: در استان کرمان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 56 نفر مورد قطعی فوت داشتیم که در این خصوص شبیه کشور هستیم.

 

 

مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ارائه خدمات در بیمارستان ها خوب است، بیان کرد: در زمینه پیشگیری از موارد بروز از میانگین کشوری بالاتر هستیم و این می طلبد که در زمینه اقدامات پیشگیری همچنان جدی تر جلو برویم.

 

 

وی اظهار کرد: تاکنون 3 پیک داشتیم که خوشبختانه چند روزی هست که میزان مرگ و میر در کشور و استان کمتر شده است.

 

 

نخعی گفت: از هفته آخر آبان ماه تشدید محدودیت ها را داشتیم که نتیجه آن بین 8 روز تا 12 روز بعد مشاهده خواهد شد که این هم حاصل زحمات افراد و هم رعایت بیشتر مردم در رعایت های پروتکل های بهداشتی است و این ما را امیدوار می کند که اگر همان اقدامات باشد و بعضی موارد تشدید شود، شاهد پائین آمدن منحنی خواهیم بود.

 

 

 

وی اظهار کرد: در هفته آخر آبان ماه 203 مرگ ناشی از ابتلای کرونا داشتیم که 160 درصد مرگ و میرهای استان را افزایش داد و تعداد بستری در بیمارستان ها در استان کرمان تقریباً 76 درصد افزایش نسبت به پیک اول دارد.

 

 

مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان برخلاف کشور شاهد دو پیک بودیم و در حال حاضر در حال عبور از پیک دوم هستیم، افزود: در آخرین مقاله آمده که «لغو کردن گردهمایی های کوچک در رستوران، مهمانی ها، ترحیم و عروسی، تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس، محدودیت مرزی و پیشگیری از گسترش بیماری از یک کشور به یک کشور دیگر، لغو تجمع های انبوه، افزایش دسترسی به ماسک و سایر وسایل پیشگیری، آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی» از جمله اثر بخشی اقدامات دولت ها برای مهار شیوع کرونا بوده است.

کد خبر 998101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha