کاهش قیمت مرغ در فارس با تولید و عرضه مرغ مازاد بر نیاز مصرف کنندگان

قاسمی گفت: با تولید و عرضه مرغ مازاد بر نیاز مصرف کنندگان که از امروز آغاز شده است شاهد کاهش روزانه قیمت مرغ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد مهدی قاسمی»، امروز (شنبه 8 آذر) از کاهش قیمت مرغ در استان فارس خبر داد و به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: با تولید و عرضه مرغ مازاد بر نیاز مصرف کنندگان که از امروز آغاز شده است شاهد کاهش روزانه قیمت مرغ خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: مرغ تولید 45 روز قبل به دست مصرف کننده می رسد و کمبود جوجه و جوجه ریزی مربوط به محدوده یک هفته ای بوده است که با افزایش جوجه ریزی در دهه قبل و بعد این کمبود جبران می شود.

وی اضافه کرد: مرغ منجمد تولید استان فارس که سه تا چهار ماه قبل به شکل استاندارد منجمد و ذخیره شده است نیز به شکل نامحدود و به قیمت هر کیلو 15 هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود.

قاسمی تاکید کرد: مرغ منجمد در اختیار واحدهای صنفی مرغ منجمد متقاضی نیز قرار می گیرد تا با نظارت سازمان «صمت» به دست مصرف کننده برسد و همچنین در فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی با کامیون یخچالدار توزیع می شود.

وی صنعت مرغداری را یک صنعت مونتاژ دانست و عنوان کرد:  به دلیل تحریم ها تامین نهاده های ذرت و کنجاله سویا از خارج کشور دچار مشکل شده است و به علت عدم امکان تامین ارز در زمان مناسب، نهاده ها در زمان مقرر به دست مرغداران نرسید.

قاسمی با اشاره به ممنوع بودن صادرات مرغ در شرایط حاضر گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد نهاده ها تامین شده اما مرغداران باید  مابقی نهاده ها را از بازار آزاد تهیه کنند.

کد خبر 998118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha