طرح «شهید سلیمانی» در ۹ مسجد بیرجند آغاز شد

مرحله اول طرح سردار شهید سلیمانی شب گذشته (۸ آذر) با حضور بسیجیان و فعالان مساجد در ۹ مسجد محوری شهر بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خراسانی مطلق» فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند شب گذشته(8 آذرماه) در مراسم آغاز این طرح در مسجدالحسین(علیه السلام) جوادیه بیرجند با بیان اینکه این طرح در 9 محله با محوریت 9 مسجد انجام خواهد شد، گفت: بیش از 150 نفر از بسیجیان در طرح شهید سلیمانی در بیرجند همکاری دارند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف طرح حمایت و مراقبت از بیماران کرونایی و شناسایی افراد دارای بیماری زمینه ای و افراد پر خطر با همکاری مراکز بهداشت بیرجند است تا ورودی به بیمارستان ها کاهش پیدا کند و زنجیره انتقال را قطع کنیم، افزود: بعد از شناسایی افراد درگیر کرونا، مراحل بعد برای قرنطینه و حمایت از آنها انجام خواهد شد.

 

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند اظهارداشت: بسیجیان در این طرح از طریق تماس تلفنی با خانواده ها و یا حضور مستقیم با کارت شناسایی و لباس بسیجی درب منازل در همان مرحله اول محله را کاملا پالایش می کنند و چنانچه افراد علائمی مبنی بر کرونا داشته باشند، بسیجیان تحصیل کرده ما در رشته های مرتبط به حوزه پزشکی ارجاع داده میشوند و  سطح اکسیژن و فشار خون و تب آنها گرفته خواهد شد و چنانچه نیاز به ارجاع به پزشک باشد ارجاع داده میشوند و برای درمان بعدی اقدام خواهد شد.

 

خراسانی مطلق با بیان اینکه در این طرح به دنبال قطع زنجیره انتقال بیماری هستیم تا افراد ناقل به جای رفت  وآمد در سطح شهر همان لحظه اول قرنطینه شوند، گفت: سلامت یاران فعال در این طرح از بچه های پزشکی و پرستاری هستند که در بخش کرونایی بیمارستان های بیرجند آموزش های لازم را طی کرده اند.

 

وی افزود: بعد از شناسایی بیماران کرونایی آنهایی که مسن و یا نیازمند هستند در زمینه کمک های مومنانه کمک دریافت خواهند کرد.

 

 

کد خبر 998230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha