عضویت ۳۵ هزار و ۱۷۳ نفر در کتابخانه های مساجد همدان

ناهیدی فرد گفت: ۳۳۷ کتابخانه باز و مخزن دار با عضویت ۳۵ هزار و ۱۷۳ نفر در کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان فعال هستند.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این روزها بیماری منحوس کرونا ارتباطات حضوری و فیزیکی را کم کرده و ناگزیر باید از بستر فضای مجازی برای ارتباط هر چه بیشتر استفاده کنیم و این هم تجربه ای در راستای تعاملات و ارتباطات میان افراد است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود  :به هر حال جامعه دانا علاوه بر مانایی و ماندگاری، جامعه ای خواهد بود که در آن آسیب ها کمتر خواهد شد و مردم اندیشمند قطعاً راه خود را بهتر انتخاب خواهند کرد،  بنابراین مهم است که در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تلاش و فرمایشات مقام معظم رهبری را در سطح جامعه پیاده کنیم.

 

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه های بسیار وسیع و متعددی هستند و گستردگی فراوانی دارند که باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام های مهمی در این زمینه برداشته شود.

 

وی گفت: در زمان کرونا نمی توان از ظرفیت کتابخانه های مساجد استفاده کرد اما قطعاً می شود از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق استفاده از فضاهای مجازی و ابزارهای دیگر استفاده کرد و کتاب را به خانه های مردم برد.

 

ناهیدی فرد افزود: اگر بتوانیم کتاب را در بین خانواده ها ترویج دهیم و از این ایام به نحو احسن استفاده کنیم و از طرق مختلف کتاب را در خانه ها ببریم اقدام بسیار ارزشمندی است.

 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهیم، جامعه نیاز به مطالعه بیشتر دارد و امیدوارم در این راستا همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم گام های مؤثری برداریم.

 

 

 

 

 

کد خبر 998284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha