مشارکت کانون های مساجد گیلان در طرح ملی «ایران قوی»

حجت الاسلام رضوانی نژاد از مشارکت خوب کانون های مساجد گیلان در طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب خبر داد.

حجت‌الاسلام « محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان  با اشاره به آغاز طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی از ۲۲ آبان همزمان با سراسر کشور در گیلان اظهار داشت: در قالب این طرح با عنوان « فهمای ۲» کانون‌های مساجد گیلان به مدت ۹۰ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه رقابت دومین رویداد ملی فهما به‌منظور معرفی پایتخت فرهنگ و هنر کشور است افزود: در قالب این طرح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید فعالیت‌‌های خود را در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 

وی با اشاره به پیش‌بینی ۳۸ برنامه شاخص در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری گفت: کانون‌ها در مجموع باید ۲۰ هزار امتیاز در  ۱۲ رواق و ۴۰ عنوان برنامه طراحی شده‌ این رویداد ملی کسب کنند و کانونی که بتوانند امتیاز لازم را به‌دست آورد به عنوان کانون برتر معرفی و تقدیر می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در این رقابت شرکت می‌کنند اذعان داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان مشارکت خوبی در اجرای این طرح به‌منظور کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور دارند که امیدواریم بتوانیم با همت همه کانون‌ها و ثبت فعالیت‌ها در دومین سال اجرای طرح موفق به کسب عنوان پایتخت شویم.

 

جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و  فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح کانون‌های مساجد مورد توجه این طرح ملی است که با رویکرد ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

 

وی تقویت مولفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد را از دیگر رویکردهای طرح ملی«ایران قوی» اعلام کرد و بیان داشت: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح، گروه رابطین کانون‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها تشکیل و نشست‌های توجیهی جهت چگونگی ثبت اطلاعات و آمار در سامانه مربوطه تبیین و تشریح شده است.

 

گفتنی است، در اولین رویداد ملی فهما، استان قم توانست عنوان پایتخت فرهنگ و هنر کشور را کسب کند.

 

 

 

کد خبر 998424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha