کوتاه شدن دست سودجویان با ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و تره ‌بار در ۱۱ منطقه شهر شیراز

موسوی گفت: با ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و تره ‌بار با حداقل قیمت در ۱۱ منطقه شهر شیراز منافع واسطه‌گران به خطر خواهد افتاد و مردم ناچار به تامین درآمد عده‌ای زیاده‌خواه نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 9 اذر) از ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و تره ‌بار با حداقل قیمت خبر داد و به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز در ۱۱ منطقه شهر به ایجاد این بازارچه ها اقدام می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این بازارچه ها باید هر چه سریعتر راه اندازی شوند اما تداوم سودجویی برخی دلالان موجب سنگ‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی خود را برای تامین کالاها و مواد غذایی از تولید به مصرف به دست مصرف کننده اعلام کرده است و  شهرداری شیراز نیز با مصوبه شورا مکلف به ایجاد ۲۲ بازارچه در ۱۱ منطقه شهرداری شده و بابت اجاره ها نباید اجاره دریافت کند تا مواد غذایی با حداقل قیمت به دست مردم برسد.

موسوی ایجاد این بازارچه ها را در کاهش قیمت میوه و تره بار مور دانست و عنوان کرد: با اجرای این مصوبه‌ شورای اسلامی شهر شیراز،  منافع واسطه‌گران به خطر خواهد افتاد و مردم ناچار به تامین درآمد عده‌ای زیاده‌خواه نخواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تامین منافع عموم مردم به معنای تامین رفاه همگان است و نه گروه خاصی از آنها و مشکل امروز ما ترجیح دادن منافع خصوصی و بخشی بر منافع عمومی است.

وی تصریح کرد: دولت برای کاهش هزینه‌ها باید ساز و کاری در نظر بگیرد و مجلس شورای اسلامی در این زمینه یک بررسی پژوهشی و میدانی انجام دهد تا جایگاه اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و سازمان‌های تحت عنوان حمایت از تولیدکننده یا مصرف‌کننده در کاهش یا افزایش قیمت ها مشخص شود.

کد خبر 998449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha