محرومیت در نبود زیر ساخت ها و آبگرفتگی معابر در زمستان

نبود زیرساختی چون کانال های زیر زمینی برای دفع آب باران قصه تکراری در شهر خرم آباد است که هر ساله شکلات عدیده ای را در روزهای بارانی برای مردم خرم آباد به ارمغان می آورد.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ هر ساله در فصل های پاییز، زمستان و فصل بهار با بارش نعمت الهی باران، به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و کانال های زیر زمینی برای جمع آوری و دفع آب باران، خیابان ها و زیر گذرهای شهر با معضل آبگرفتگی مواجه شده و برای مردم شهر مشکلات عدیده ای به وجود می آید.

 

 

نبود کانال های هدایت کننده آب های  سحطی استاندارد و شیب دار بودن غالب خیابان ها و موجب می شود آب باران در سطح شهر جاری شده و در خیابان ها هم سطح موجب آبگرفتگی معابر می شود.

 

به رغم تلاش های ارزنده شهرداری خرم آباد، به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون اقدامی اساسی در راستای حل مشکل آبگرفتگی معابر صورت نگرفته است.

 

روان آب های ناشی از بارش چند روز متمادی باران در جنوب شهر موجب بروز سیلاب و مشکلات عدیده برای مردم می شود.

 

آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه شهر، تبدیل زیرگذرها به استخر از حکایت های شهر خرم آباد در پی باراش متمادی باران است.

 

طی دو روز اخیر بارندگی باران در شهر خرم آباد شروع شده و در این مدت خیابات ها، میدان های اصلی شهر و زیرگذارها مملو از آبگرفتگی است و مردم برای تردد در شهر با مشکلات مختلف مواجه هستند.

 

خرم رود که از مرکز شهر خرم آباد عبور می کند، در سال های اخیر بارها طغیان کرده و در پی طغیان رودخانه  سیلاب را روانه منازل مردم و اماکن تجاری می شده است.

 

اما با توجه به اقدامات به موقع در بازسازی دیواره های آسیب دیده از طغیان رودخانه ولایروبی به موقع امسال به رغم افزایش دبی رودخانه در بارش های روزهای اخیر، به نظر می رسد خطر طغیان رودخانه وجود ندارد.

 

براساس گزارش های هواشناسی متوسط بارندگی ها در شهر خرم آبادی طی ۴۸ ساعت گذشته در خرم آباد ۲۴.۶ میلی‌متر بوده است.

 

بر اساس  پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا اواخر امروز در جو استان فعال است.

 

همچنین پیش بینی شده است سامانه بارشی جدی از روز چهارشنبه  به مناطق غربی کشور وارد شود.

کد خبر 998496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha