نامه سینماگران به «مردی که نمی شناختیمش»

شهادت محسن فخری زاده با واکنش جمعی از سینماگران در قالب نامه ای کوتاه همراه شده است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دانشمندان علوم استراتژیک در هر کشور، به حسب حساسیت فعالیت هایشان به طور معمول دور از انظار عمومی به کار و زندگی مشغول هستند. اما گاهی رحدادهایی، نام آن ها را بر سر زبان ها می اندازد. «محسن فخری زاده» یکی از این دانشمندان ایرانی است که تا دو روز پیش، عموم مردم ایران کمتر نامی از او شنیده بودند اما ترور این دانشمند، به یکباره پرده از رخ او کشید تا همگان با فعالیت های مهم او برای کشور در طول سالیان متمادی آشنا شوند. 

 

حالا که عموم مردم با این چهره ایرانی آشنا شده اند، شاهد واکنش اقشار مختلف به شهادت او هستیم. سینماگران از جمله این گروه های اجتماعی هستند که معمولا با آثارشان به تحولات جامعه واکنش نشان می دهند. اما این بار واکنش آن ها به شهادت محسن فخری زاده لاجرم در قالب نامه اعلام شده است. در نامه کوتاهی که به امضای تعدادی از سینماگران رسیده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته، چنین آمده است: 


«خطاب به تویی که نمی شناختمت
خبر ترور ناجوانمردانه‌ات را شنیدیم و افسوس خوردیم که چرا به قدر بدخواهان میهنمان تو را نمی‌شناختیم. کمی دیر شده ولی به پاس یک عمر تلاش علمی بی‌منت و بی‌نام و نشان برای اقتدار کشور عزیزمان ایران، به تو افتخار می‌کنیم. روحت شاد.»

 

تاکنون امضای هنرمندانی چون کمال تبریزی، همایون اسعدیان، مجتبی راعی، بهمن اردلان، پرویز پرستویی، ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا، منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، رضا میرکریمی، فرشته طائرپور، محمد مهدی عسگرپور، کامران ملکی، محمد قاسمی. مهدی فخیم زاده، نرگس آبیارِ، رسول صدرعاملی، محمد حسین حقیقی، حسن برزیده، محمد علی نجفی، آتیلا پسیانی، فرهاد توحیدی، محمدحسین مهدویان، اکبر نبوی، فرهاد قائمیان، ایرج تقی پور، محمد داودی، عبدالحمید قدیریان، علی قائم مقامی، مهرداد فرید، نوید محمودی، حافظ احمدی و حبیب احمد زاده ذیل این نامه اعلام شده اما به نظر می رسد شاهد افزایش تعداد امضاکنندگان نامه خواهیم بود. 

هوشنگ اسدی نژاد

 

 

کد خبر 998514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha