فوت ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فوت ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سید احمد هاشمی» امشب در گفتگوی خبری ساعت 20 با شبکه اترک از بستری بودن 335 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان خبر داد و گفت: 65 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته بستری شده اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بدون اشاره به آمار بیماران سرپایی، از کاهش مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز درمانی خبر داد و گفت: این کاهش آمار، نتیجه محدودیت های اجرا شده طی هفته گذشته و هفته جاری است.

 

وی همچنان ابتلا به کووید 19 را به صورت خانوادگی و دلایل آن را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خانواده ها و عدم رعایت قرنطینه و عدم حضور در تجمع های خانوادگی اعلام کرد.

 

دکتر هاشمی، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی به دلیل ترس از بیمارستان و بستری شدن در بیمارستان را از دیگر دلایل افزایش موارد بستری اعلام کرد و از همه مردم درخواست کرد به محض بروز علائمی همچون سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا آن را به منزله کرونا تلقی کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند.   

 

بر اساس تازه ترین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز ۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که یک هزار و ۷۹۵ نفر از آنها بستری شده اند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

 

دکتر «سیما سادات لاری» اعلام کرده است: همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

کد خبر 998547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha