برنامه ریزی برای تامین ۷۰ درصد روغن و کنجاله مورد نیاز کشور

مهاجر گفت: برای اینکه بتوانیم ۷۰ درصد روغن و کنجاله مورد نیاز کشور را تامین کنیم باید به سطح زیر کشت یک میلیون و ۳۱۰ هزار هکتاری دانه های روغنی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیرضا مهاجر» شامگاه امروز (یکشنبه 9 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم 70 درصد روغن و کنجاله مورد نیاز کشور را تامین کنیم یک برنامه 10 ساله طراحی شده است و در این برنامه باید به سطح زیر کشت یک میلیون و 310 هزار هکتار برسیم.

 

مجری طرح دانه های روغنی ادامه داد: پیش بینی می شود که کلزا در سال زراعی جدید بیش از 10 هزار تومان از کشاورزان خریداری شود و این در حالی است که در حال حاضر قیمت تضمینی کلزا هفت هزار و 800 تومان در نظر گرفته شده تا در صورت مشکل این قیمت حاشیه امنی برای کشاورزان باشد.

 

مهاجر تاکید کرد: در استان گلستان 35 هزار هکتار کلزا کشت شده است و در کشور 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت کلزا رفته است انتظار داریم که 20 هزار هکتار دیگر در استان گلستان کلزا کشت شود.

 

وی افزود: در تلاش هستیم که در سطح کشور ۹۰۰ هزار هکتار کشت کلزا، 200 هزار هکتار سویا، 80 هزار هکتار کنجد، 80 هزار هکتار آفتاب گردان و 50 هزار هکتار ذرت کشت شود که تاکنون 20 درصد این میزان کشت شده است.

 

مجری طرح دانه های روغنی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ما برای رسیدن به این چشم انداز مدیریت واردات بی رویه است و از سویی دیگر باید قیمت تضمینی مناسبی برای دانه های روغنی در نظر گرفته شود.

 

مهاجر یادآور شد: در بخش تحقیقات پیشرفت های خوبی داشتیم و از سویی دیگر برای رسیدن به این برنامه باید برنامه ریزی و مدیریت مناسبی داشته باشیم.

کد خبر 998564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha