طرح شهید سلیمانی از محل عواید موقوفات در استان زنجان اجرا می شود

حجت الاسلام کرمی از اجرای طرح شهید سلیمانی از محل عواید موقوفات در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح با هدف کمک به نیازمندان اجرایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با هدف کمک به نیازمندان از محل عواید و نیات موقوفات در استان زنجان اجرا می شود.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی، هدف از اجرای این طرح را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان عنوان کرد و گفت: این طرح از ابتدای آذر ماه تا 13 دی سالروز شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی می‌شود.

 

به گفته وی، منابع اجرای طرح اجرای نیت موقوفات مرتبط، اطعام غیر مقید، خیرات و مبرات، اعانات و کمک به فقرا، لباس و پوشاک مساکین و نیازمندان، استفاده از منابع مازاد بر مصرف نیات موقوفات متصرفی، استفاده از منابع موقوفات متعذرالمصرف، استفاده از منابع موقوفات مجهولالمصرف با هماهنگی اداره کل تحقیق، مشارکت متولیان موقوفات غیرمتصرفی، استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی و خیرین، منابع قابل استفاده بقاع متبرکه است.

 

حجت الاسلام کرمی بر ضرورت پیوست فرهنگی در کمک های مومنانه تاکید کرد و گفت: ارزاقی که در سبد غذایی قرار می گیرد می بایست از تولیدات داخلی و ایرانی بوده و در کمیت و کیفیت و همچنین بسته‌بندی سبد غذایی مذکور و نیز توزیع آن بسته ها توجه ویژهای به حفظ کرامت نیازمندان لحاظ شده و لذا از قرار دادن اجناس بی‌کیفیت، با کمیت پایین، بسته بندی نامناسب و ارائه آشکار آن به نیازمندان اجتناب خودداری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تهیه لباس گرم و وسایل گرمایشی، -طبخ و توزیع غذای گرم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: در راستای تکریم نام ویاد سردار بزرگ مدافعان حرم، و همچنین جذب مشارکت مردمی، مقتضی است تبلیغات  طرح، همراه با تصویر آن شهید بزرگوار در فضای بقاع متبرکه، مراکز پر ترددِ شهر، سایت‌های خبری و  کانال‌های فضای مجازی با جدیت تمام، پیگیری شود.

کد خبر 998615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha