رزمایش همدلی و کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا در روستای سولان

نعیمی گفت: وفاق و همدلی که بین اهالی روستای سولان، خیران و اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای سولان وجود دارد باعث شده که همواره در کنار هم باشند و با اتحاد و همدلی مشکلات را حل کنند.

«اسماعیل نعیمی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده ها و کسب و کارها دچار مشکل شدند که اهالی روستای سولان به کمک خیران و اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای سولان در رزمایش همدلی به کمک هم آمدند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری روستای شهدای سولان افزود: فضایی که در کشور ایجاد شده  به خاطر ویروس منحوس کرونا که باعث ایجاد مشکلات اقتصادی در برخی خانواده‌ها شده که قطعا روستائیان هم مستثنی نیستند و آنها هم در این فضا آسیب می‌بینند‌.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ خانوار داریم که اولویت‌بندی شده‌اند و کمک‌هایی به آنها می‌شود، و در مرحله های مختلفی با کمک خیرین روستا و سازمان‌هایی حمایتی  به آنها کمک می شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مسجد را تعطیل کردیم  تا سلامتی نمازگزاران را تامین کنیم، گفت: مردم هم واقعا پای کار بودند، در ابتدای شیوع ویروس کرونا قدم‌هایی در خصوص ضد عفونی معابر با گروه‌های بسیج برداشته شد و هر شب این برنامه بود و هزینه‌ها را هم خیرین تقبل می‌کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای سولان ادامه داد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک از طریق خیرین در دستور کار قرار گرفت و بین کسانی هم که شیوع بیماری کرونا دچار مشکلاتی اقتصادی شده بودند  بسته‌های معیشتی توزیع شد.

 

نعیمی بیان کرد: با کمک خیران روستا در یک مرحله ۸ راس گوسفند با پولی که از خیرین جمع‌آوری شده بود ذبح و تقسیم شد و اخیرا یک نفر هم به نیابت از اموات خود ۲۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ گرم برای توزیع در اختیار ما قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین ما در فضای مجازی گروهی تشکیل دادیم که اگر عزیزی از دنیا برود اعلام می‌کنیم برایش فاتحه‌ای قرائت کنند و قرآن تلاوت نمایند.

 

 

کد خبر 998707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha