سوداگران مسکن در نظام چرخش مالیاتی کشور اخلال‌گری می‌کنند

محمدنژاد از وجود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد و گفت: سوداگران مسکن با فرار از پرداخت مالیات و احتکار خانه‌های خالی در نظام چرخش مالیاتی کشور اخلال‌گری می‌کنند.

«پرویز محمدنژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، وجود 700 هزار واحد مسکونی خالی در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سوداگران مسکن با فرار از پرداخت مالیات و احتکار خانه‌های خالی در نظام چرخش مالیاتی کشور اختلال ایجاد می‌کنند.
 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس اصلاح و تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجلس یازدهم به صورت قدرتمندانه وارد عرصه تصمیم‌گیری شده است و این حضورش ابعاد مختلفی هم دارد که یکی از آن‌ها بحث‌های مربوط به مسکن و وضع مالیات بر خانه‌های خالی محسوب می‌شود.
 
 
محمدنژاد با تاکید بر اینکه اگر نیازهای یک جامعه به موقع توزیع نشود در فرآیند عرضه و تقاضا اختلال ایجاد می‌شود تصریح کرد: به طور یقین وقتی عرضه یک کالا کم شود تقاضای آن افزایش یافته و همین عامل موجب فروپاشی و ایجاد تورم در سطح جامعه می‌شود به همین علت مجلس با اهتمام خاصی موضوع مسکن را دنبال می‌کند.
 
 
وی ساخت و ساز خانه‌ها توسط افراد ثروتمند و متمول و خالی نگهداشتن آن‌ها برای باز شدن میدان سوداگری و کسب سودهای هنگفت را فرآیندی که به جامعه آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند، خواند و گفت:‌ اختلال در نظام چرخش مالیاتی کشور از دیگر تبعات ایجاد چنین شرایطی است که هم‌اینک در کشورمان قابل مشاهده است.
 
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس از شناسایی تعداد بسیار قابل ملاحظه‌‌ای از خانه‌های خالی در سطح کشور خبر داد و اذعان کرد: آخرین آماری که در این مورد اعلام شد تقریبا چیزی حدود 700 هزار واحد مسکونی در کل کشور است به همین علت مجلس برای اصلاح این ساختار معیوب با قدرت تمام وارد میدان عمل شد و کار را هم به نتیجه رساند.
 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس برقراری عدالت در حوزه تامین مسکن را به ویژه برای اقشار کم‌درآمد لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: از آن جایی که شورای نگهبان به قسمت‌هایی از قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ایراداتی وارد کرده بود به همین دلیل مجلس بار دیگر روند اصلاح آن را آغاز و نهایتا این قانون را مصوب کرد. 
 
 
محمدنژاد چگونگی شناسایی خانه‌های خالی و اینکه چه آیتم‌هایی باید در این مورد مدنظر قرار گیرد را از جمله مواردی که مدنظر شورای نگهبان قرار داشت اعلام کرد و افزود: بحث‌های مربوط به معاملات ملکی و مشخص شدن سازوکارهایی برای اینکه مالک نتواند قانون را دور بزند از دیگر مواردی بود که مجلس مجددا بررسی آن‌ها را در دستور کار قرار داد.
 
 
وی با بیان اینکه با اصلاح و بازنگری در قانون مالیات بر خانه‌های خالی بسیاری از مشکلاتی که در مسیر اجرا و تحقق این قانون وجود داشت برطرف شد تصریح کرد: چگونگی اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی موضوع دیگری است که مجلس به شدت روی آن حساسیت دارد زیرا ما در بحث اجرای قانون اکثر اوقات مشکل داریم.
 
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس کمک و همکاری دولت برای اجرای درست و کامل قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر این قانون به درستی در کشور اجرایی شود نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت بنابراین انتظار داریم دولت در این مورد اهتمام لازم را به خرج دهد.
 
کد خبر 998723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha