پرداخت وام بلا عوض به بیش از یک هزار نفر از هنرمندان کرمانشاهی

فاضلی زاد، گفت: تا کنون یک هزار و ۷۹۰ نفر از هنرمندان استان که عضو صندوق بیمه هنرمندان هستند از سامانه صندوق اعتباری وام دریافت کردند.

 

بهرام فاضلی زاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان وام بلاعوض به هنرمندان کرمانشاهی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است. 

 

وی  با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بسیاری از هنرمندان خسارت دیده اند ، خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، فعالیت در این حوزه بسیار کاهش یافته که این امر موجب ضرر و زیان فعالان این بخش شده است.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  افزود : در حال حاضر محدودیت زمانی برای دریافت این وام اعلام نشده و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه صندوق اعتباری هنر و ارائه مدارک لازم برای «هنر کارت» ثبت کنند و از این طرح بهره‌مند شوند و هنرمندانی که مدرک درجه یک هنری داشته باشند به آنان کمک ۵ میلیون‌تومانی تعلق می‌گیرد.

 

فاضلی در پایان گفت: فاضلی یک هزار و ۹۷۰ نفر در استان کرمانشاه عضو صندوق بیمه هنرمندان هستند که از این تعداد یک هزار و ۴۲۰ نفر بیمه شده اند و ۲۷ نفر از آن‌ها ماهیانه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 998766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha