طرح غربالگری محله به محله گام چهارم مبارزه با کرونا است

استاندار ایلام با بیان اینکه مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در ایلام احداث می شود، گفت: طرح غربالگری منسجم و وسیع محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، با قدردانی از شهردار ایلام به دلیل تجهیز کامل مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا و همچنین دادستان ایلام  برای پیشنهاد تاسیس این مرکز، اظهار کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید بر اساس شرح وظایف تعریف شده خود در کمک‌رسانی به این مرکز اهتمام داشته باشند.

 

وی سه رکن اصلی هدایت مرکز قرنطینه معتادان متجاهر مبتلا به کرونا در استان را نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و افزود: علاوه بر این سه دستگاه که نقشی مهم و کلیدی در اداره این مرکز دارند، سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید نهایت همکاری برای توانمندسازی این مرکز داشته باشند.

 

سلیمانی‌دشتکی گفت: ۲ واحد از هشت واحد مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا باید به افرادی اختصاص یابد که هنوز نتیجه تست کرونای آنان مشخص نشده است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه طرح غربالگری منسجم و وسیع محله به محله گام چهارم مقابله با کرونا در استان است، افزود: این طرح با همکاری بسیج، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و بهداشت و درمان برای قطع زنجیره کرونا در استان آغاز شده است.

 

سلیمانی‌دشتکی به جذب اعتبارات مبارزه با کرونا، کمک‌های مومنانه و همچنین تجهیزاتی که از سوی وزارت بهداشت به استان تزریق شده است اشاره کرد و افزود: علاوه بر اختصاص تجهیزات لازم از سوی وزارت بهداشت، محدودیت‌های کرونا نیز باعث شد که شیوع کرونا در استان روندی نزولی داشته باشد.

 

وی  خاطرنشان کرد: محدودیت‌های جدید کرونا تعداد بستری‌های استان را  از ۴۰۰ به ۲۳۰ نفر کاهش داد که این آمار نشان می‌دهد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به خوبی در استان اجرا شده است.

کد خبر 998774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha