جمع آوری بیش از یک میلیارد زکات و کفاره در فراهان

حافظ کمال از جمع آوری یک میلیارد و نود و دو میلیون تومان زکات وکفارات در فراهان خبر داد.

« غلامرضا حافظ کمال» ضمن تقدیر از مردم مومن و ولایتمدار شهرستان فراهان از جمع آوری یک میلیارد و نود و دو میلیون تومان زکوات و کفارات در 7ماهه سالجاری در فراهان خبر داد و  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: از این مبلغ حدود 823 میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع آوری شده که سهم محرومان و پروژه های عام المنفعه بوده و در زمینۀ معیشت، مسکن و جهیزیه نیازمندان هزینه میشود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان با اشاره به اینکه زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است، افزود: زکات مستحبی نیز شامل همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی جات می شود.

 

وی اضافه کرد: 58 روستا در فراهان مشمول پرداخت زکات واجب و مستحب و زکات فطریه هستند، که از کل مبلغ زکوات وکفارات جذب شده 84 میلیون تومان نقدی، 739 میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

 

این مقام مسئول ضمن تقدیر از مشارکت و همدلی مراکز خیریه و نیکوکاری نیز گفت: از این میزان 136میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و 133میلیون تومان نیز زکات فطریه در روستاها جمع آوری و توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 409 میلیون تومان بوده حدود 167درصد رشد داشته است.

 

حافظ کمال ادامه داد: کشاورزان و عموم مردم گرامی میتوانند با شماره گیری با تلفن همراه#08610*8877* بصورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به  نیازهای محرومان واقعی فراهان واریز نمایند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان، مراجعه به اداره کمیته امداد واقع در شهر فرمهین و یا مراکز نیکوکاری شهرهای تلخاب و خنجین را راه های دیگر برای پرداخت این واجب الهی دانست و بیان کرد: افراد می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 08633723952 -08633724257حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد فراهان، نسبت به واریز مبالغ کمک خود اقدام نمایند.

اجرای طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی » در فراهان

 

حافظ کمال در بخش دیگری از سخنانش به جذب حامی طرح اکرام ایتام ومحسنین – نیازمندان و محرومان -کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم همواره شاهد مشارکت هر چه بیشتر کارمندان در این طرح خداپسندانه باشیم.

 

وی با بیان اینکه  بر اساس آخرین آمار، در پایان 7ماهه نخست سالجاری 253 نفر فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فراهان قرار دارند، ادامه داد: از این تعداد 76 فرزند یتیم در قالب طرح اکرم ایتام و 177 فرزند خانواده های نیازمند در قالب طرح محسنین هستند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراهان  اضافه کرد: طرح «اکرام ایتام» طبق تاکیدات قرآن کریم و احادیث پیامبر گرامی اسلامی(ص) و ائمه اطهار(ع) در کمیته امداد با هدف ترویج این سنت حسنه الهی در جامعه اسلامی مطرح و پیگیری می شود.

 

این مقام مسئول گفت: در همین راستا از ابتدای سالجاری با رعایت پروتکلهای بهداشتی نسبت به جذب حامی اقدام شده و 47حامی جدید در ماه مبارک رمضان و 31 حامی جدید نیز در تابستان سالجاری دراین طرح الهی شرکت نمودند.

 

وی اضافه کرد: خیران از قشر کارمند میتوانند برای حمایت از فرزندان یتیم در قالب طرح اکرام ایتام و برای حمایت از فرزندان خانوارهای نیازمند دارای پدر سالخورده، بیمار و یا ازکارافتاده در قالب طرح محسنین ثبت نام کنند.

 

حافظ کمال، افزود: در پایان 7ماهه نخست سالجاری با تلاش همکاران این نهاد و  مردم خیر و نوعدوست فراهانی تعداد حامیان جذب شده به 915 نفر افزایش یافته است و این حامیان خیر اندیش طی این مدت بیش از 407 میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه  طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرحهای حوزه مشارکتهای مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران میتوانند با پرداخت ماهیانه هر مبلغی که در توان دارند، حمایت یک یا چند یتیم را عهده دار شوند، گفت: متقاضیان نیکوکار میتوانند با مراجعه به سایت  ekram.emdad.ir ویا از طریق تماس با تلفن  08633723952و08633722750 بنام حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد فراهان و یا مراجعه به اداره کمیته امداد فرمهین ومراکز نیکوکاری شهرهای خنجین و تلخاب، حمایت ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان را عهده دار شوند.

 

وی ادامه داد: حامیان خیر و نیکوکار در 7 ماهه نخست سال گذشته حدود 374 میلیون تومان به حساب ایتام و فرزندان محسنین تحت تکفل خود واریز کردند که در مقایسه با مدت مشابه امسال که بیش از407میلیون تومان می باشد 9درصد رشد دارد.

کد خبر 998848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha