یک پدر شهید در چهارمحال و بختیاری ۸۵۰ جلد کتاب نذر کرد

میرزایی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۸۵۰ جلد از کتاب‌های شخصی خود را به کتابخانه عمومی شهر بن اهداء کردم.

«خسرو حسین میرزایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تشویق مردم به سنت حسنه نذر کتاب، کتاب های کتابخانه شخصی خود را به این نهاد اهدا کرده ام.

 

پدر دانشجوی شهید، محمود حسین میرزایی ادامه داد: کتاب ها نباید در کنج قفسه کتابخانه های شخصی خاک بخورند بلکه باید با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در زمینه ترویج یک حرکت فرهنگی نذر کتاب گام برداریم و زمینه ارتقا و افزایش معلومات افراد دیگر را که از این کتاب ها استفاده می کنند، فراهم کنیم.

 

پدر دانشجوی شهید محمود حسین میرزایی اضافه کرد: با اهدای کتاب و همچنین شرکت در نذر کتاب به غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کمک می شود.

 

حسین میرزایی بابیان اینکه در کتابخانه شخصی خود بیش از ۸۵۰ جلد کتاب با موضوعات علمی، آموزشی، دینی، تاریخی و ورزشی دارد، تصریح کرد: این کتاب ها را از سال ۶۲ خریداری کرده بودم و در یک نذر فرهنگی، تمام این کتاب ها را به کتابخانه شهرم اهدا کردم و ثواب آن را نذر شادی روح شهدا کردم.

 

وی خاطرنشان کرد: اهدای کتاب به تقویت پایه های فرهنگی جامعه کمک می کند تا فرزندان ما و آیندگان بتوانند به منابع مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی و منابع مختلف که مورد نیازشان است، دسترسی داشته باشند.

 

پدر دانشجوی شهید محمود حسین میرزایی بیش از ۷۰ سال سن دارد و دستیار تجربی دندانپزشک و اکنون به شغل ساخت دندان مصنوعی مشغول است، با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: همچنین نیت به راه اندازی یک مؤسسه خیریه را دارم که ثوابی برای خودم و مادر شهید باشد.

 

کد خبر 998984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha