لزوم حمایت دولت از طرح‌ها و جمع آوری آب‌های سطحی اهواز

شریعتی با اشاره به اینکه جمع آوری آب‌ها سطحی طبق قانون از وظایف شهرداری هاست بر لزوم حمایت دولت از طرح‌ها و جمع آوری آب‌های سطحی اهواز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، غلامرضا شریعتی با حضور در استودیو بخش خبر ۲۱ دوشنبه شب شبکه یک سیما افزود: جمع آوری آب‌ها سطحی طبق قانون از وظایف شهرداری هاست. در اهواز سیستم جمع آوری آب‌ها سطحی بطور کامل و بر اساس برآورد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این هزینه از عهده شهرداری خارج است.


استاندار خوزستان گفت: اهواز یک شهر سطح است و امکان خارج شدن آب را ندارد و نیاز به ایستگاه‌های پمپاژ گسترده دارد. معاون استاندار در بندر امام خمینی (ره) مستقر است و مدیریت امور را برعهده دارد.


وی با اشاره به اینکه از فرماندهی سپاه درخواست اعزام نیرو را داشتیم هم گفت: اعزام نیرو توسط سپاه سریعاً انجام شد و در کنار هم برای حل این مسئله پای کار هستیم. جمع آوری آب‌های سطحی نیاز به کار زیرساخت اساسی دارد.


وی درباره فاضلاب اهواز هم ادامه داد: تکمیل فاضلاب شهرداری اهواز ۴ هزار میلیارد تومان براساس برآورد سال ۹۸ هزینه خواهد داشت که البته اقدامات خوبی انجام گرفته.


وی با بیان اینکه با اجازه مقام معظم رهبری و پیشنهاد دولت امسال معادل ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای شبکه فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرده است هم افزود: امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰ میلیون یورو دیگر هم اختصاص پیدا کند و همچنین تصفصه خانه فاضلاب غرب اهواز هم ۴۰ میلیون یورو فاینانس یک کشور خارجی قطعی شده و در مسیر شروع قراردارد.

 

شریعتی گفت: حدود ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار ظرف ۳ سال اهواز برای فاضلاب نیاز دارد. با طراحی و برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم حدود ۶۷ درصد مشکل فاضلاب اهواز حل شود.


استاندار خوزستان ادامه داد: موضوع شبکه فاضلاب را به قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار واگذار می‌کنیم. تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز هم که فاینانس خارجی است پیمانکار آن مشخص شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


شریعتی درباره آب‌ها سطحی اهواز هم گفت: در سال گذشته با همکاری امام جمعه اهواز و شورای شهر برای اجرای طرح ضربتی به توافق رسیدیم که براساس آن یک بخشی از کار با آب و فاضلاب و بخش دیگر به شهرداری واگذار شد.


وی ادامه داد: در سال گذشته آب در مناطق مختلف اهواز حدود یک هفته تا ۱۰ روز ایستایی داشت و مردم را بسیار عذاب داد و منازل زیادی را زیر آب برد، ولی امسال عمده آب از مناطق امروز صبح خارج شد.


استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر برخی از مناطق کماکان با مشکل روبروی هستند البته بعضی از مناطق هم مشکل برطرف شده است.


وی افزود: در بارندگی‌های اخیر در آبادان و خرمشهر مشکل نداشتیم، ولی در بندر امام خمینی (ره) و شهر چمران بعلت حجم بارش با مشکل مواجه هستند که آب از شهر چمران تا امروز صبح بصورت کامل خارج شد، ولی بندر امام خمینی (ره) هنوز مشکلات دارد.


شریعتی گفت: با اقداماتی که انجام شده با سرعت حجم آب پایین می‌آید و برای بارندگی بعدی آماده می‌شویم.


وی ادامه داد: بارش‌های رگباری که در خوزستان فعال است و نسبت به سال‌های گذشته تفاوت داشته است باید فکر جدیدی کنیم و دولت باید به خوزستان کمک کند. تا در این زمینه کار‌های زیرساختی را انجام دهیم. این بارش‌ها مزایای خوبی هم داشته است از جمله مناطق ریزگردمان کاملا زیر پوشش گیاهی بوده است و کشت تابستانه خوزستان حدود ۶۰۰ هزار تن برنج و ذرت تولید می‌شود.

کد خبر 999050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha