توزیع بیش از ۳هزار  عدد ماسک رایگان در بین مردم ملایر

زمانی گفت: در هفته بسیج از سوی موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر سه هزار عدد ماسک و ۶۵۰ بسته الکل به‌صورت رایگان در بین مردم شهرستان ملایر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر بیش از 9 ماه است که ازشیوع کرونا در کشور ما  می‌گذرد،  ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای مردم کشورمان و دیگر نقاط دنیا داشته اما فرصتی برای نشان دادن مهربانی، نوعدوستی و همدلی ایرانیان را فراهم آورد وطی ماه‌های گذشته شاهد کمک‌های مومنانه ملت ایران به نیازمندان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، ماسک رایگان و ضد عفونی کننده،  تجهیزات پزشکی و.. برای بیماران و... از سوی خیران و مردم نیکوکار در این زمینه بوده ایم.

در این میان موکب‌های اربعین که همه ساله در اربعین حسینی حضرت سید الشهدا(ع) در مسیرهای پیاده روی اربعین خدمات گسترده ای را به زائران ارائه می دادند امسال با توجه به وضعیت کشور و لغو مراسم پیاده روی اربعین  کمکهای خود را بهسمت و سوی اقدام های حمایتی از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا داشته و در قالب کمکهای مومنانه قدم های ارزشمندی را در کشور برداشته اند .

در این میان موکب فاطمه الزهرای(س) ملایر نیز به عنوان یکی از گسترده‌ ترین  موکبهای غرب کشور  چند سال است به همت خیرین شهرستان راه اندازی  و علاوه بر خدمات رسانی به زائران اربعین طی سال های  گذشته در مقاطع مختلف و بحران های کشور پیش قدم بوده  وخدمات گسترده ای از جمله  پخت و توزیع غذای گرم به کمک سیل زدگان استان  های مختلف لرستان ،زلزله کرمانشاه  و.. انجام داده است.

از زمان شیوع کرونا نیز موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر خدمات دهی خود را با تولید و عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی آغاز کرد و اقدامات موثری تا کنون انجام داده است.

 «حمید زمانی »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اقدامات این موکب از زمان شیوع کرونا گفت: همزمان با شیوع کرونا به همت خیرین این موکب و خادمین شهدا اقدامات حمایتی در دستور کار قرار گرفت که تشکیل چندین گروه جهادی جهت یاری رساندن به مردم کار تولید ماسک و الکل آغاز شد و اقدامات موثری انجام شد.

مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده بیان کرد: کارهای موکب ابتدا با تولید ماسک شروع شد که علاوه بر اشتغالزایی سرعت تولید ماسک افزایش یافت و ماسک های تولید شده اغلب رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی تولید الکل ضدعفونی را یکی دیگر از اقدامات موکب ملایر برشمرد و گفت: تهیه و توزیع مواد ضد عفونی کننده از دیگر اقدامات این موکب بوده که این مواد ضد غفونی کننده توسط   اعضای موکب در سطح شهر، فروشگاه ها و درب  منازل مسکونی توزیع شد.

زمانی  ضدعفونی معابر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت موکب ملایر در راستای ضد عفونی و گندزدایی معابر در مناطق محروم و سیل زده پلدختر و معمولان استان لرستان، حاشیه و مناطق محروم ملایر، هیئات مذهبی و ادارات و ارگان های شهر و پاسگاه های انتظامی انجام شد.

وی با بیان اینکه از ابتدی شیوع کرونا با توجه به فرامین رهبر در راستای دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع بسته های معیشتی در دستور کار قرار گرفت افزود: تا کنون بیش از 2 هزار بسته معیشتی  با ارزش هر بسته از 250 هزار تومان تا 300 هزار تومان  در بین نیازمندان ملایر توسط موکب توزیع شده است.

 

توزیع ۱۸۵ بسته معیشتی

مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر از سومین مرحله اهدای کمک‌های مؤمنانه این موکب خبر داد و گفت: در سومین مرحله از کمک‌های مؤمنانه ۱۸۵بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان شهرستانی روزهای گذشته توزیع شد.

وی ارزش هر بسته را ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این بسته ها شامل اقلام مورد نیاز خانوده ها شامل برنج، روغن گوشت، و... بوده است.

 

توزیع ۳ هزارعدد ماسک رایگان

وی با اشاره به اینکه  موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر در ایام کرونایی پا به پای مردم و مسئولان جهت مبارزه با کرونا گام برداشته گفت: در هفته بسیج سه هزار عدد ماسک نیز در بین اقشار مختلف مردم توسط موکب توزیع شد.

 وی افزود: همچنین در هفته بسیج 650 بسته الکل به‌صورت رایگان در بین مردم  شهرستان ملایر توزیع شده که منبع تأمین اقدامات خیرخواهانه موکب کمک‌های خیرین خیراندیش ملایر بوده و تا زمانی که کرونا وجود دارد خدمات این موکب نیز ادامه دارد.

کد خبر 999070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha