برداشت ۹۰ درصد مزارع چغندر قند آذربایجان غربی

جلیلی گفت: تا کنون ۹۰ درصد محصول مزارع چغندر قند استان برداشت شده است و همزمان با آغاز فصل برداشت چغندرقند از مزارع استان؛ یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن تاکنون توسط کارخانجات قند خریداری شده است .

«رسول جلیلی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، افزود: با شروع تحویل چغندرقند از کشاورزان استان، حدود ۸۰ درصد مطالبه چغندرکاران به میزان بیش از ۷۳۶ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مجموع مطالبه چغندرکاران استان از کارخانه‌های چغندرقند آذربایجان‌غربی تاکنون ۹۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

جلیلی گفت: تا کنون ۹۰ درصد محصول مزارع چغندر قند استان برداشت شده است و  همزمان با آغاز فصل برداشت چغندرقند از مزارع استان؛ یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن تاکنون توسط کارخانجات قند خریداری شده است .

جلیلی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در حدود ۶۰۰ هکتار از مزارع هنوز برداشت نشده است و ۱۲۰ هزار تن چغندر قند نیز در کنار مزارع دپو شده است.

این مسئول با بیان اینکه امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان‌غربی با میانگین عیار ۱۷.۳۸ درصد و میزان افت محصول ۲ درصد است که این امر نشان‌دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است، تصریح کرد: سطح زیر کشت چغندرقند در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافته و این افزایش سطح زیر کشت در شمال استان و خارج از محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

 

کد خبر 999125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha