روزانه ۵۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: هم اکنون روزانه ۵۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود.

«روح الله غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: مرز مهران در حال حاضر یکی از مهم ترین مرزهای زمینی کشور برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق است.

 

وی با اشاره به صادرات روزانه ۵۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق، گفت: مصالح ساختمانی، آهن الات، شیشه و کاشی از مهمترین کالای صادراتی به کشور عراق است.

 

غلامی تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری ۵۳۴ هزار تن کالا از سراسر کشور، به ارزش ۲۸۴ میلیون دلا از طریق مرز مهران به عراق صادر شده است.

 

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: بیش از دو هزار کارگر و تاجر در مرز مهران مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم با توجه به رونق صادرات در مرز مهران، میزان صادرات در این مرز تا پایان سال افزایش چشمگیری یابد.

 

وی ابراز کرد: مرز مهران این روزها بدون هیچ مشکلی و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، شاهد رونق فعالیت های تجاری بین تجار ایرانی و عراقی است.

 

 غلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرز مهران فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرز برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.

کد خبر 999127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha