مانور سراسری زلزله و ایمنی در منازل دانش‌آموزان برگزار شد

بالو گفت: بیست‌ودومین مانور سراسری زلزله و ایمنی به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد ویژه دانش‌آموزان و اعضای خانواده آنها برگزار شد.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: با توجه به اینکه زلزله بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارد، از این رو ارتقاء آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: بدین منظور، هر ساله سازمان دانش‌آموزی با مشارکت جمعیت هلال احمر مانور سراسری زلزله و ایمنی را در سطح مدارس برگزار می‌کند.

 

وی گفت: متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس امکان اجرای مانور سراسری زلزله به صورت سال‌های قبل در مدارس وجود نداشت.

 

بالو تصریح کرد: از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش مهارت‌های اجتماعی کمتر از آموزش مباحث درسی نیست، آمادگی و آموزش دانش‌آموزان برای مواجهه صحیح با حوادث و بحران‌هایی چون زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است و تعطیلی را در بر نمی‌گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا بیان کرد: در دستورالعمل جدید تلاش شد تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل اطلاعات جامعی به مخاطب این مانور ارائه شود تا با فراگیری آن بتوانند در برابر زلزله احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: بر اساس این برنامه دانش‌آموزان با مطالعه راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده ضمن فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل، در خصوص مقاوم‌سازی اجزای غیر سازه‌ای نیز اطلاعاتی کسب و به خانواده خود منتقل کردند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش خطرهای موجود در منازل صورت پذیرد.

 

بالو خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با هشتم آذر با پخش آژیر زلزله و ایمنی از رادیو سراسری دانش‌آموزان در منازل همراه با اعضای خانواده به پناهگیری و خروج به موقع از منزل اقدام کردند.

کد خبر 999157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha