روابط ایران و آذربایجان روزبه روز تقویت می شود

حسین اف با اشاره به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای تقویت روابط تجاری در مرز آستارا گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز به روز تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«بنیاد حسین اف» امروز(سه شنبه، ۱۱ آذر) در نشست مشترک با مدیر کل گمرک آستارا که با هدف رفع مشکلات و تقویت خدمات گمرکی و همکاری های ترانزیتی در محل سالن اجتماعات گمرک این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز به روز تقویت می شود.

 

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای تقویت روابط تجاری در مرز آستارا اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییرات به عمل آمده توسط پیمانکار جدید در توسعه پایانه ریلی گمرک آستارا، سرعت بخشی به روند بارگیری و حمل و نقل کالا در دستور کار قرار دارد.

 

حسین اف در ادامه از دیدگاه مثبت مقامات ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به تقویت همه جانبه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و آذربایجان تقدیر و تشکر کرد و گفت: از ارائه خدمات گمرکی و تلاش شبانه روزی مدیر و پرسنل گمرک آستارای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دوجانبه و ارائه تسهیلات به فعالین و تجار کشور آذربایجان تقدیر و تشکر می کنم.

 

*مرزهای سه گانه آستارا فرصت طلایی برای تقویت روابط تجاری بین ایران و آذربایجان است

«کریم رسولی» نیز در این نشست مشترک به ظرفیت ‌ها و مشکلات موجود در مسیرهای سه گانه تجاری، گمرک ‌های ایران و آذربایجان اشاره کرد و بر ضرورت ارائه حداکثری خدمات گمرکی بین دو کشور تاکید کرد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا افزود: پتانسیل ‌ها و ظرفیت‌ های گمرکی موجود در سه حوزه زمینی، دریایی و راه آهن که بین دو کشور و به ویژه در مرز آستارا وجود دارد بسیار ممتاز و در توسعه همکاری‌ های اقتصادی بین دو کشور تاثیرگذار است.

 

وی مرزهای سه گانه تجاری شهرستان آستارا را فرصت طلایی برای تقویت روابط تجاری و همکاری های گمرکی بین ایران و آذربایجان دانست و تصریح کرد: با توان و پتانسیل‌ های بالایی که در حوزه تجارت خارجی در مرز آستارا وجود دارد از دست دادن کوچک ‌ترین فرصت در ارائه خدمات گمرکی ضایعه جبران ناپذیری به اقتصاد و اشتغال منطقه و این شهر مرزی وارد می کند.

 

رسولی خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که تمام توان خود را برای تسهیل در چرخه تجاری و اقتصادی در مرز آستارا به کارگیریم و در این راستا گمرک آستارا با توان حداکثری خود و استفاده از کادر و نیروی انسانی مجرب در سه شیفت کاری و بدون وقفه و ٢٤ ساعته به ارائه خدمات گمرکی در مرز آستارا می ‌پردازد.

 

گفتنی است، تلاش برای افزایش کامیون ‌های حاوی بار صادراتی، افزایش میزان صادرات و مراودات اقتصادی بین دو کشور از مرز آستارا، تلاش برای توسعه همکاری‌ های گمرکی بین دو کشور و تسهیل در ورود و خروج کامیون‌ های حامل صادرات با توجه به ترافیکی که در پیک کاری مرز آستارا به وجود آمده است از جمله مواردی بود که سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان به آنان پرداخت و بر تسهیل در ارائه خدمات گمرکی در دو سوی مرز تاکید کرد.

کد خبر 999172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha