از سرگیری نمازهای جماعت در مساجد «ریدینگ» انگلیس

پایان قرنطینه دوم کرونایی در «ریدینگ» واقع در «برکشایر» انگلیس به معنای این است که نمازگزاران دوباره می توانند در نمازهای جماعت که در مساجد برگزار می شود،شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « getreading»، پایان قرنطینه دوم کرونایی در «ریدینگ» واقع در «برکشایر»  انگلیس به معنای این است که نمازگزاران دوباره می توانند در نمازهای جماعت که در مساجد برگزار می شود،شرکت کنند.

 

به همین دلیل مساجد «ریدینگ» در حال آماده سازی برای باز کردن درهای خود به روی نمازگزاران از روز دوم دسامبر (چهارشنبه 12 آذر) هستند.

 

هیئت امنای مسجد و مرکز اسلامی«عایشه» و مسجد جامع تایید کردند که نمازهای جماعت که در یک ماه دوم قرنطینه کرونایی بسته شده اند حالا درهای خود را به روی نمازگزاران باز می کنند.

 

به این ترتیب اولین نماز صبح پس از یک ماه روز چهارشنبه در این مساجد برگزار می شود.

 

مساجد «ریدینگ» لیستی از قوانین را ارائه داده اند که نمازگزارانی که برای نماز جماعت شرکت می کنند باید از آنها پیروی کنند.

 

این مساجد برای انجام بهترین اقدامات پیرامون ویروس کرونا با همکاری شورای شهر «ریدینگ»، بیمه های مسجد ، پلیس محلی و سایر سازمان های محلی همکاری می کنند.

 

بر اساس دستورالعمل های صادر شده از سوی مساجد تنها افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند می توانند در نمازهای جماعت شرکت کنند و مسافرانی که از خارج می آیند نمی توانند وارد مساجد شوند.

 

درهای مساجد 10 دقیقه قبل از شروع نمازهای جماعت باز و 10 دقیقه پس از پایان نمازها بسته می شوند و هیچ کس نمی تواند غیر از این بازه زمانی در مساجد حضور داشته باشد.

 

نمازگزاران همچنین باید سجاده های شخصی و موراد ضد عفونی کننده دست همراه خود بیاورند و همچنین از وضو گرفتن در مساجد امتناع کنند.

کد خبر 999205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha