«برگی ازگلستان هنرصنایع دستی ایران» در فضای مجازی منتشرشد

فتوکلیپ« برگی از گلستان هنرصنایع دستی ایران » با معرفی صنایع دستی با قدمت هزارساله به همت فرهنگ سرای گلستان در فضای مجازی منتشر شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان،  فتوکلیپ«برگی از گلستان هنرصنایع دستی ایران » با معرفی صنایع دستی با قدمت هزارساله به همت فرهنگ سرای گلستان در فضای مجازی منتشر شد. این فتوکلیپ با هدف معرفی هنر شیشه گری ، ظروف فلزی قلمکاری، سفالگری،هنرتذهیب و گل ومرغ و گلیم بافی از صنایع دستی کهن ایرانی و یادگیری هنرایرانی و کارآفرینی تولید و درفضای مجازی منتشرشد.

در میان فوج عظیم صنایع دستی ایران برخی از آنها مخاطبان زیادی در کشور و عرصه بین المللی دارند. به طور مثال هنر شیشه گری با طراحی های خاص و رنگ های زییا که برای تزیین و مصرف درخانواده های ایرانی مخاطبان زیادی دارد از صنایعی است که ایرانیان در آن پیشرو هستند و این هنر در دوره سلجوقیان به اوج خود رسید. ایرانیان اولین کسانی هستند که ظروف مسی و فلزی را برای مصرف به دلیل خواص میکروب زدایی و سلامتی برای بدن و نیز تحمل بالای حرارت به کار بردند. سفالگری نیز با سابقه ده هزارساله از صنایع باستانی دست بشر است که قدیمی ترین کارگارهای سفالینه جهان به نام کشورعزیزمان ایران در شهرشوش تعلق دارد.

دسترسی مخاطبان ازطریق نشانی https://www.aparat.com/v/blTam برای بازدید این فتوکلیپ فراهم شده است.

دونشانی https://somak.ir   وhttps://www.farhangenab.ir   به عنوان منبع بهره گیری برای تهیه این فتوکلیپ معرفی می شوند.

کد خبر 999230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha