اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی و افزیش تولید در استان لرستان

حسنی مقدم با اشاره به اینکه طرح ارتقای امنیت غذایی و افزایش تولید طی سال زراعی جاری در لرستان اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان استان افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسفندیار حسنی مقدم» امروز(11 آذر) در جلسه پروژه ارتقاء امنیت غذایی استان، اظهار داشت: این طرح در طول سال زراعی جاری در استان اجرایی شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان  افزود: با طرح پروژه ارتقاء امنیت غذایی و افزایش تولید ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی اضافه  خواهد شد.


وی تصریح کرد: پروژه ارتقاء امنیت غذایی با هدف ۲۵ درصد افزایش عملکرد ثابت در مزارع گندم، جو و نخود دیم از سال ۹۴ شروع شده است.



حسنی مقدم خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال زراعی ۱۳۹۹ —۴۰۰ مقدار ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم، ۵۴ هزار هکتار جو و ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار نخود دیم با محوریت کشاورزی حفاظتی "کم خاک ورزی و بی خاک ورزی" و با استفاده از بذور اصلاح شده جدید اجرا می شود.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ابراز کرد: انتظار می رود با اجرای این پروژه در سال زراعی جاری و افزایش تولید حداقل ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار در محصول گندم،  ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار در محصول جو و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار در محصول نخود ، حدود ۳۰ هزار تن گندم ، ٨١٠٠ تن جو و ۳۴۵۰ تن  نخود  و در مجموع ۴۱۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم و این افزایش تولید ۲۰۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان لرستانی اضافه شود.



حسنی مقدم ادامه داد: در سال جاری دو پلاتفرم در شهرستان های کوهدشت و دلفان اجرا شده است که در شهرستان دلفان ٢٥ رقم گندم، ١٠ رقم جو،  ۱۹ رقم نخود، ۶ رقم عدس، ۶ رقم ماشک، ٣ رقم نخود علوفه‌ای، ٢رقم کلزا، یک رقم کاملیا و رقمهای تریتیکاله و گاودانه کشت شده است.



رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد:  در پلاتفرم شهرستان کوهدشت نیز ۱۸ رقم گندم، ٩ رقم جو، ۱۹ رقم نخود، ۶ رقم عدس، ۶ رقم ماشک، ٢ رقم کلزا، ٣ رقم نخود علوفه ای و رقمهای گاودانه، کاملینا و تریتیکاله نیز کشته شده است.

 

کد خبر 999272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha